بیانیه گام دوم انقلاب منتج به تشکیل تمدن نوین اسلامی می‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از دفاع‌پرس، «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب» امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم «اکبر حیدریان» قائم مقام خانه ایثارگران کل کشور و مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران با بیان اینکه خانه ایثارگران به عنوان بازوی بنیاد شهید است اظهار داشت: دغدغه‌های ما، دغدغه‌های رزمندگان است؛ چراکه برخی از آن‌ها مشکلات برطرف نشده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه مسئولیت تبیین و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب توسط ایثارگران به خانه ایثارگران سپرده شده است، افزود: سعی کردیم که در همایش‌هایی که در زمینه بررسی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌کنیم، خروجی‌های خوبی داشته باشیم.

خانه ایثارگران به هیچ‌وجه فعالیت سیاسی انجام نمی‌دهد

حیدریان تاکید کرد: خانه ایثارگران به هیچ‌وجه فعالیت سیاسی انجام نمی‌دهد و در پی رفع مشکلات ایثارگران است.

وی ادامه داد: خانه ایثارگران در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ۲۰ کارگروه با یک دبیرخانه مرکزی را تشکیل داده است.

در ادامه این همایش، «نظیفی» رئیس جهاد کشاورزی فرمانداری شهرری و عضو خانه ایثارگران، با اشاره به اینکه کشور ما همواره تحت تاثیر مسائلی نظیر سیل و زلزله است، اظهار داشت: اگر یک سوم بودجه‌ای که ما خرج ضررهای سیل اخیر در کشور کردیم را هزینه سازماندهی مراتع کشور می‌کردیم، دیگر لازم به این هزینه سنگین نبود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت جوانان در زمینه احیای منابع طبیعی بهره ببریم که این موضوع، موجب رفع مشکل اشتغال آن‌ها نیز می‌شود و ما در این زمینه، آمادگی همکاری با سپاه و بسیج را داریم.

تغییر ساختاری که با ما سازگار نیست

در ادامه «هاشمیان» عضو دیگر خانه ایثارگران نیز، با اشاره به موضوع جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: ما باید الگوی خوبی برای جوامع مسلمان و غیرمسلمان باشیم و لازم است در همه نهادها، ساختارها را که با مبانی ما سازگار نیستند را با اقداماتی کارشناسانه، تغییر دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت دادن آزادی، ارزش و امید به جوانان، گفت: نباید جوانان را حاصل تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: عدم توجه به جوانان، موجب ایجاد افسردگی در آن‌ها خواهد شد.

هاشمیان با تاکید بر اینکه عملکرد صدا و سیما باید پاسخگوی نیازهای جوانان باشد، گفت: جوانان ما امروز دغدغه مسکن دارند و ما جوانان را به ازدواج سوق می‌دهیم در حالی که برای رفع موانع ازدواج آن‌ها، چاره‌ای نیاندیشیدیم.

«رمضانی» از دیگر اعضای خانه ایثارگران، در همایش «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب»، وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اطلاع کافی ندارند، اظهار داشت: با توجه بیانیه گام دوم انقلاب و دشمنی‌هایی که علیه انقلاب اسلامی وجود دارد، وظیفه ماست تا در این خصوص احساس مسئولیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس توسط جوانان اداره شد، افزود: نیاز است که دست‌اندرکاران کشور، دلسوزانه پای کار بیایند و دستاوردهای انقلاب را در این ۴۰ سال، برای جوانان تبیین کنند.

بیانیه گام دوم انقلاب منتج به تشکیل تمدن نوین اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام «میرزاده» از دیگر اعضای خانه ایثارگران است که در این همایش به تبیین ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب برای پیشرفت انقلاب اسلامی، نظام‌سازی، دولت‌سازی و جامعه‌سازی را که منتج به تشکیل تمدن نوین اسلامی می‌شود را مطرح می‌کند.

وی افزود: این بیانیه نگاه به «آینده‌نگری» دارد که با آن می‌توان به تمدن نوین اسلامی دست یافت.

حجت‌الاسلام «میرزاده»، الهام برای مخاطبان خارجی را نکته دیگر بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: هدف رهبر معظم انقلاب اسلامی از این نکته، مخاطب قرار دادن جوانان غربی و آشنا کردن آن‌ها با روحیه و گفتمان استکبارستیزی است.

وی «خلاقیت» را از دیگر نکات بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: هرکس وظیفه دارد که در این زمینه حرکت کند و باید از ایده‌های نخبگان در همه زمینه‌ها استفاده شود.

این عضو خانه ایثارگران تاکید کرد: ویژگی بعدی بیانیه گام دوم انقلاب، «واقعیت‌نگری» است، که در این راستا نیز همه باید احساس مسئولیت کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب را «انصاف و صداقت» دانست و تاکید کرد: همه باید یک تحلیل و نقد منصفانه و صادقانه را درباره انقلاب اسلامی ارائه دهند.

حجت‌الاسلام میرزاده ادامه داد: «امیدبخشی» از دیگر موارد تاکید شده در بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بنابراین به مردم باید همواره امید داد و در همه‌ی امور باید نیمه پر لیوان را هم نگاه کرد.

وی «توجه ویژه به جوانان» را یکی از نکات اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: باید از ظرفیت و فکر جوانان استفاده کرد؛ چراکه جوانان بودند که جنگ را اداره کردند.

حجت‌الاسلام میرزاده خاطرنشان کرد: پرداختن به وضعیت گذشته و حال، یکی دیگر از نکاتی است که مورد تاکید بیانیه گام دوم انقلاب است! با پیروزی انقلاب اسلامی، مستشاران آمریکایی وقتی می‌خواستند از ارتش بروند، می‌گفتند که شما مجبور می‌شوید دوباره ما را برگردانید؛ اما امروز کار انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گویند «اگر یکی بزنید ده‌تا می‌خورید».

وی «تبیین مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی» را از دیگر موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: آزادی، ایستادگی و مقاومت ملت، باید تبیین شود و آزادی مخل مبانی اسلامی نیز مذموم است.

این عضو خانه ایثارگران، «ایجاد معنویت در دل جوانان»، «پیگیری مطالبات مردم»، «ارائه راهکار برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی» و نیز تکیه بر ظرفیت داخلی را از دیگر موضوعات ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است، باید به «دفاع همه‌جانبه» و «تبیین برکات انقلاب اسلامی» توجه کرد.

در ادامه همایش «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب»، «کرمی» از دیگر اعضای خانه ایثارگران، طی سخنانی مهمترین رکن بیانیه گام دوم انقلاب را «عدالت» دانست و اظهارداشت: عدالت می‌تواند در همه زمینه‌ها ما را به سمت اندیشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب سوق دهد.

وی با اشاره به موضوعات اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن انتقاد از لایحه بودجه سال ۹۹، تصریح کرد: در تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ ما نمی‌توانیم به دستاوردهای مورد نیاز خود دست یابیم و با توجه به وضعیت امروز کشور، باید ساختارهایی را ارائه دهیم که بتوانیم با داشته‌های خود، مسائل را پیش ببریم.

«محمدی» معاونت سیاسی فرمانداری شهرری و عضو خانه ایثارگران، نیز از دیگر افرادی بود که در همایش «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب» به سخنرانی پرداخت.

وی با انتقاد از سنگ‌اندازی‌های برخی افراد در فعالیت‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی برای همه مهیاست؛ البته باید از فعالان اقتصادی نیز حمایت شود؛ اما بیشتر مسئولان دولتی شعار می‌دهند که لازم است این شعارها در گام دوم انقلاب عملی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟