معرفی کتاب "بررسی منشور اخلاق دوستی ، محبت و برادری در راستای وحدت اسلامی"

به گزارش رکنا ، کتاب ( بررسی منشور اخلاق دوستی ، محبت و برادری در راستای وحدت اسلامی) در چهار فصل به بررسی رابطه محبت خدا به بندگان، محبت بندگان به خداوند و محبت مومنان نسبت به یکدیگر پرداخته است.

نویسنده در مقدمه کتاب ، وحدت و همبستگی را رمز پایداری و پویایی اسلام می داند.

محبت یکی از خلقیاتی است که به گفته معصومین اساس دین دانسته شده است.احمدی با اشاره به سخنی از حضرت امیر المومنین، نعمت اتحاد و محبت و الفت را به علت منافع عظیم و دافع ضررهای فراوان که در آن وجود دارد، از ارزشی بالا برخوردار می داند. اخلاق حب و بغض، دو مظهر جذب و دفع عمومی در جوامع بشری و از مسائل ریشه ای در اخلاق اسلامی است و از آنجا که اساس زندگی بشر بر آن استوار است، در تربیت و اصلاح انسان نقش موثری ایفا می کند.

احمدی معتقد است: من به عنوان یک نویسنده و فعال پژوهشی بر خود لازم دانستم که از یک محرک مهم بنویسم، محرکی که به عنوان عاملی نیروزا امت اسلام را در جهت رسیدن به یک وحدت و انسجام به حرکت در می آورد و آن اخلاق دوستی، محبت و برادری ست. این عامل میتواند مانع مهم و پر قدرتی در برابر خدعه ها و مکرهای دشمنان جامعه ی مسلمین باشد و در کنار تجهیزات نظامی، پازل قدرت را برای مسلمانان تکمیل نماید....برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟