کتاب «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد؟» با محتوای کودک و نوجوان، نوشته مژگان کلهر و به تصویرگری رضا دالوند در سال ۹۴ توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است.

در حال حاضر این کتاب توسط انتشارات فصل پنجم در کشور ترکیه با حمایت جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است. به همین منظور گفت و گویی با مژگان کلهر نویسنده کتاب «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد؟» داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این کتاب با چه هدفی نوشته شده است؟

بعد از تصویرگری کتاب «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد؟» توسط رضا دالوند این کتاب تصویری به بنده داده شد تا بتوانم قلم خود را برای نوشتن مطالب مرتبط با تصاویر کتاب بکار بگیرم. بخشی از خلاصه کتاب در خصوص کودکی است که می‌گوید: (پشت پنجره بودم که یک دفعه چیز عجیبی دیدم. یک مرد صورتی! برای دیدن این مرد عجیب به بیرون از منزل آمدم، اما در خیابان جز آقای میوه فروش و خانم خانه دار کسی را ندیدم.

آیا کتاب جوایز بین المللی داشته است؟

این کتاب به دلیل پیام داستانی اش برنده جایزه تشویقی دو سالانه بین المللی تصویر گری (کره جنوبی_ ۲۰۱۵) نامزد بهترین کتاب آسیایی از شورای ملی کتاب کودک (۲۰۱۳)، نامزد دو سالانه تصویرگری براتیسلاوا (اسلوکی_۲۰۱۵) و برنده پلاک طلایی دو سالانه تصویر گری قلم طلایی (بلگراد_۲۰۱۳) شده است.

تاثیر این کتاب بر ذهن مخاطب چگونه است؟

بنده به عنوان نویسنده توصیه زیادی برای مطالعه کتاب «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد؟» را به دلیل پرورش حس کنجکاوی در ذهن کودکان دارم. چرا که کودکان برای اینکه بفهمند آقای صورتی چه کسی است تشویق به خواندن صفحات باقی مانده از کتاب می‌شوند؛ و به نظرم این کار باعث جذب مخاطب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟