استقبال رئیس کتابخانه ملی یونان از توسعه روابط با ایران

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعلی عماد رئیس کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در هشتاد و پنجمین فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابخانه‌ای ( 24 تا 30 آگوست 2019) در آتن حضور پیدا کرده، با فیلیپوس چیبوقلو رییس کتابخانه ملی یونان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار در خصوص همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه کتابخانه و اسناد بحث و تبادل نظر کردند.

فیلیپوس چیبوقلو رییس کتابخانه ملی یونان در این دیدار که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مدیر بخش کتابخانه مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، با اشاره به ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه روابط فرهنگی و علمی به ویژه در حوزه کتابخانه‌ای گفت: کتابخانه ملی یونان یکی از قدیمی ترین کتابخانه‌های فعال اروپاست که بالغ بر 800 هزار عنوان کتاب در این مرکز شماره گذاری و به ثبت رسیده‌اند.

دکتر چیبوقلو در ادامه سخنان خود هدف اصلی برگزاری کنفرانس‌های اینچنینی با موضوع کتابخانه و مراکز نگهداری کتاب را تعامل و تبادل نظر هرچه بیشتر مسئولان این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: دیدار مهم امروز من با رئیس کتابخانه، موزه و اسناد پارلمان ایران یکی از دستاوردهای ارزشمند این کنفرانس بین المللی در آتن است.

وی همچنین از حضور جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس تشکر و این برنامه ها را به پلی برای نزدیکی بیشتر ملت‌ها تشبیه کرد.

رئیس کتابخانه ملی یونان، همکاری در حوزه‌های فرهنگی و علمی را بهترین و موثرترین راه‌های نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر دانست و افزود: تجربه خوب سال‌ها تلاش در حوزه کتابخانه و تاسیس مرکز جدید، می‌تواند برای شما و همکارانتان در ایران مفید باشد و من و تمامی همکارانم از برنامه‌های مشترک بین این دو نهاد استقبال کرده و آماده ارائه تجربیات خود در این حوزه هستیم.

دکتر چیبوقلو در انتها با اشاره به نقش رایزنی فرهنگی برای برقراری ارتباط با نهادهای مرجع جامعه یونان از جمله کتابخانه ملی، امیدواری خود را نسبت به افزایش سطح همکاری‌ها با مجلس شورای اسلامی ایران اعلام داشت.

در ادامه دکتر عماد نیز شرح مختصری از بخش‌های مختلف کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس ایران و همچنین توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این نهاد، عملکرد و سیستم‌های مدیریتی آن ارائه کرد. رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی ایران با ارائه آماری از کتب و نسخ خطی موجود در این مرکز، اشاره‌ای هم به تاریخچه مجلس ایران داشت.

دکتر عماد در پایان این دیدار از رییس کتابخانه ملی یونان، برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد که مورد استقبال رئیس کتابخانه ملی یونان قرار گرفت. همچنین قرار شد کتابخانه مجلس شورای اسلامی نسخه دیجیتالی برخی از آثار خطی ارسطو را که در این مرکز نگهدای می‌شوند، برای کتابخانه ملی یونان ارسال کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 501034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟