مسعود ثقفی اظهارکرد: چند روزی است که یکی از نهادها که مالکیت حقوقی 11 مدرسه شهر تهران را داراست حکم قلع و قم را گرفته است و اگر این حکم اجرا ‌شود هشت هزار دانش‌آموز این مدارس سرگردان می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو فقیرترین شهرهای کشور است پلمب هر یک از مدارس، ما را با مشکلات متعددی برای سامان دادن به تحصیل دانش‌آموزان مواجه می‌کند.

مشاورمدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تهران بالغ بر چهار هزار مدرسه داریم که در حال حاضر حدود 47 مدرسه با مالک حقیقی و 23 مدرسه با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهران سرگردان می‌شوند به عنوان مثال یکی از این مدارس که در دوره دوم ابتدایی در منطقه 2 تهران فعالیت می‌کند حدود 450 دانش‌آموز دارد و در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی وجود ندارد.

فشار مالکان به آموزش‌وپرورش برای تغییر کاربری مدارس؛ خطر انحلال 11 مدرسه شاهد

ثقفی ادامه داد: افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده است که فشار برخی مالکان حقیقی مدارس به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود اما در این میان شاهد هستیم که در نهایت تأسف حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری ملک آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود.

وی گفت: در حال رایزنی با مالکان بوده و امیدواریم بتوانیم با توافق اجاره و تهاتر با ملک معوض موافقت آنها را به دست آوریم تا دانش‌آموزان در همان مدرسه تحصیل خود را ادامه دهند.

ثقفی افزود: اگر فشارها ادامه یابد چاره‌ای نداریم جز اینکه حدود 11 مدرسه شاهد در شهر تهران منحل کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟