مراسم وداع با پیکر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

 ۳۵ شهید از ۱۵۰ شهید تشییع شده شناسایی شده است که در استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، یزد و تهران به خاک سپرده خواهند شد.

استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، سمنان، میزبان ۱۵۰ شهید خواهند بود.

شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.

پیکرهای شهدایی که هویت‌شان شناسایی شده است، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حق شناسی از این شهدای عالیقدر اقتضا می‌کند که به پیکرهای آنها ادای احترام کنیم چون این عظمت را این شهدای پاک آفریدند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند برای افرادی که در مسیر دانش هستند باید چهار نکته مورد توجه باشد که خداشناسی، دین شناسی و شناخت ایمان و عمل صالح وظیفه انسان است.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیمودن راه و شناخت آنچه در ادامه راه، زندگی انسان را تهدید می‌کند از موارد دیگر است.

وی با بیان اینکه شهدایی که در محضر آنها هستیم با ما سخن می‌گویند، اظهار کرد: گوش شنوا می‌خواهد که صدای آنها را بشنود. این شهدا درس خداشناسی به ما می‌دهند و شهدای عالیقدر ما مظهر اخلاص و عبودیت بودند.

رئیسی ادامه داد: پیام شهدا عزت، اقتدار، ایستادگی، مقاومت، احساس مسئولیت، امر به معروف، نهی از بدی‌ها و زشتی‌ها، اطاعت از فرامین رهبری و ذلت نپذیرفتن است که شنیدن این پیام گوش شنوا می‌خواهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟