رئیس بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی از کاهش تخلفات ناشران به یک‌سوم میزان دوره‌ پیش خبر داد و گفت: در مجموع از ابتدای نمایشگاه تا هشتمین روز 284 رای صادر شد که 16 مورد از آرای صادره منجر به تعطیلی یک‌روزه و نصف روزه غرفه شده است.

 داریوش رضوانی گفت: از 284 رای صادره طی هشت روز اول برگزاری نمایشگاه، 123 رای برای ناشران صادر شد و در این میان 16 مورد از آرای صادره منجر به تعطیلی یک‌روزه و نصف روزه غرفه شده است.

وی در تشریح آرای صادره گفت: تعطیلی تا پایان نمایشگاه 4 مورد، اخطار کتبی، درج در پرونده و محرومیت از نمایشگاه‌‌های تهران در سال آتی و نمایشگاه‌‌های استانی 37 مورد، جمع‌آوری، اخطار کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و قطع دستگاه‌‌های پوز هم 66 مورد بوده است.

وی در تشریح آمار موضوعی تخلفات ناشران داخلی تا پایان هشتمین روز نمایشگاه نیز گفت: نقد کردن بن 2 مورد، فروش کتاب افست به جای اورجینال یک مورد، فروش کتاب غیرمرتبط با موضوع سالن 4 مورد، واگذاری غرفه به غیر یک مورد، ارایه‌ فروش کتاب‌‌های سایر ناشران و فروش کتاب‌‌های بدون شناسنامه 61 مورد، فروش کالاهای غیرکتاب 21 مورد، عدم رعایت سایر مقررات 27 مورد و فروش کتاب فاقد مجوز از وزارت ارشاد 6 مورد از میان مجموع 123 مورد رای صادر شده را تشکیل داده است.

رئیس بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی همچنین از کاهش تعداد محرومان ناشران داخلی به دلیل تخلف در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته، حدود 90 ناشر داخلی به دلیل تخلف، محروم شده بودند ولی امسال تا پایان هشتمین روز نمایشگاه تنها 37 ناشر دچار محرومیت شده‌اند که نسبت به سال گذشته از کاهش بیش از60 درصدی برخوردار است.

رضوانی علت کاهش تخلفات ناشران را ثبات رای‌‌های سال گذشته دانست و تصریح کرد: پس از اینکه آرای صادره در دوره‌های گذشته، در تجدیدنظر تایید شد و هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نیز با قاطعیت بر اجرای حکم تاکید کرد، موجب شد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با جدیت بیشتری قوانین را رعایت کنند و همین امر باعث شده آمار تخلفات در این دوره به یک سوم کاهش پیدا کند.

رضوانی تصریح کرد: هدف ما فرهنگ سازی و سالم سازی محیط فرهنگی نمایشگاه کتاب است لذا هرگز به دنبال مچ گیری نیستیم.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان از این رویداد بزرگ فرهنگی کشور است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟