احتمال تغییر در سرگروه های سینماییمحمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید عنوان کرد: در سال جدید افزایش قیمت بلیت نداشتیم و فقط پنجشنبه ها و جمعه ها کمی قیمت بلیت افزایش داشته است که با توجه به افزایش قیمت تمام اقلام و تجهیزات سینما از قبیل لامپ و پروژکتور، صندلی و... که قیمت آن سه برابر شده، ما سینما را گران نکردیم و فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه قیمت بلیت را در سینماهای مدرن کمی گران کردیم.

وی ادامه داد: نسبت به هزینه های جاری سینما، این افزایش بسیار بسیار اندک است و اصلا هیچ گونه محاسبه ای در این امر نمی گنجد.

قاصداشرفی با اشاره به اینکه اصلا افزایش چشم‌گیری در قیمت بلیت نداشته ایم و این امر بسیار جزیی است، اعلام کرد: وزارت ارشاد در زمینه قیمت بلیت در سال جدید دخیل بود و نمی خواستند که در سال ۱۳۹۸ افزایش قیمت بلیت داشته باشیم. اگر قرار بود رقمی را برای قیمت بلیت در نظر بگیریم باید رقم بالایی را مدنظر قرار می دادیم، ولی از آن جا که سینماداران همیشه در کنار مخاطبان هستند به احترام مخاطبان تمام هزینه ها را به تنهایی متقبل می شویم، ولی در بلیت سینما آن را لحاظ نمی کنیم و حاضر نیستیم مخاطبان که از نظر اقتصادی در تنگنا هستند، در سینما هم این موضوع را لمس کنند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در نوروز ۹۸ توضیح داد: تعطیلات عید جزو آیین نامه محسوب نمی شد و چندین سال است که تا روز ۱۳ بدر جزو تعطیلات عید محسوب می شود و شاهد بودیم که بعد از تعطیلات بلافاصله قیمت ها مانند سال قبل شد پس می توان گفت سینما در ۲ سال جاری افزایش قیمت بلیت نداشته است.

رییس انجمن سینماداران در واکنش به توقیف فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» نیز گفت: من شدیدا به توقیف این فیلم در سینماها انتقاد دارم. سینماداران تا زمانی که فیلم اکران نشده هیچ نقشی در اکران فیلم ها ندارند، ولی زمانی که پروانه نمایش صادر می شود این پروانه، اجازه را به سینمادار می دهد که راجع به فیلم صحبت و آن را ارزیابی کند. زمانی که فیلم اکران می شود و در اواسط اکران، توقیف می شود ضرر زیادی به سینما وارد می شود و اعتماد مخاطب را به سینما از بین می برد.

او ادامه داد: رابطه تنگاتنگی بین مدیران سالن ها و مخاطبان وجود دارد و این اتفاقات باعث می شود که اعتماد مخاطبان از بین برود و مخاطب فکر کند سینما این تخلف را انجام داده و فیلم را عوض کرده است. من شخصا به وضعیتی که برای فیلم پیش آمد معترضم زیرا رابطه سینمادار را با مخاطب خدشه دار کرد. بر اساس نظر مدیران سینمایی در دو سینما تخلفی به وجود آمده و نسخه اصلاح شده فیلم را نمایش ندادند که این شامل کل سینماها نمی شود. توقیف این فیلم وضعیت بی اعتمادی را برای تهیه کنندگان و کارگردانان ایجاد کرده است و این موضوع به ضرر سینما و باعث نگرانی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در فیلم ها شد.

مدیر انجمن سینماداران در پاسخ به این پرسش که احتمال برگشت فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به سینما وجود دارد؟ اذعان کرد: امیدوارم این اتفاق بیفتد و اگر اصلاحاتی لازم است، در این فیلم لحاظ شود و مجدد اکران شود. می توانستند اصلاحات را در آن لحاظ کنند و آن را به این سرعت توقیف نکنند. ما خط قرمزهایی داریم که سینماداران آن را رعایت می کنند و اگر خارج آن اتفاقی می افتد می توان برای آن چاره اندیشی کرد.

او با اشاره به مساله شفاف سازی در دوره حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی اشاره کرد: با توجه به روش جدید آقای حسین انتظامی در شفافیت در همه بخش ها، مخاطبان هم این درخواست را داشتند که در این امر هم شفافیت اتفاق بیفتد و دلیل توقیف فیلم کاملا مشخص شود.

وی درباره تغییر سرگروه ها نیز توضیح داد: هنوز شورای عالی اکران تشکیل نشده ولی مدیران سینمایی تصمیمی برای تغییر سرگروه های سینمایی دارند که هنوز اتفاق نیفتاده و پس از تشکیل شورای عالی اکران و تصمیم در شورای صنفی تصمیم نهایی در آن گرفته می شود.

قاصداشرفی در پایان در پاسخ به اینکه ممکن است پردیس کورش مجدد به سرگروهی بازگردد، توضیح داد: با قطعیت نمی توانم جوابی بدهم چون در حد صحبت است و زمانی که در آیین نامه ابلاغ شود همه چیز مشخص می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟