بازیگر یهودی هالیوود قانون «کشور یهود» را نژادپرستانه خواند

پورتمن امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با دفتر پایگاه خبری «القدس العربی» در لندن گفت: «این (قانون) اشتباه بود که (نباید انجام می‌شد) و من با آن موافق نیستم. سخت است اهل جایی باشی که زندگی شما امکانات کافی را نداشته باشد».

وی همچنین افزود: «من فقط امیدوارم که بتوانم بخشی از روند تغییر (وضعیت فعلی) باشم، همسایه‌های خود را دوست داشته باشیم و با آنها برای تغییر همکاری کنیم».

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی، توضیح داد: «انتخاب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، مرا بسیار آزرده و خشمگین کرد. ولی من در حال تلاش هستم تا این انرژی را برای اعتراض به بی‌عدالتی‌هایی که در جامعه می‌شود،‌به‌کار بندم».

پورتمن که از یهودیان متولد فلسطین اشغالی است بارها از رژیم اشغالگر صهیونیستی حاکم بر آن انتقاد کرده و حتی چند ماه پیش با امتناع از حضور در مراسم جایزه «بنیاد جنسیس» در اراضی اشغالی، باعث لغو این مراسم شده بود.

وی علت نپذیرفتن این جایزه را کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی بازگشت و سیاست‌های اشغالگرانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرده بود.

پارلمان رژیم صهیونیستی 28 تیر ماه طی جلسه رای‌گیری نهایی، لایحه نژاپرستانه «کشور ملی یهود» را تصویب و به قانون Law تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اندک حقوق اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

این قانون تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند. همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟