افشاگری نویسنده کتاب پرفروش ترامپ / او توانایی خواندن هم ندارد!

مردی که کتاب پرفروش دونالد ترامپ را نوشت از رئیس‌جمهور آمریکا برای دروغ گفتن درباره قدرتش در نوشتن انتقاد کرد و در توئیترش نوشت: «اینکه ترامپ ادعا می‌کند کتابی پرفروش نوشته است فریب و توهمی بیش نیست. او حتی توانایی کتاب خواندن را ندارد، چه برسد به نوشتن کتاب!»

به گزارش ایبنا، سال گذشته بود که شوارتز در مصاحبه‌ای به «نیویورکر» گفت کتاب «هنر معامله» را که به نام دونالد ترامپ منتشر و پرفروش شد او نوشته است: «تلاش کردم از او شخصیتی همدرد با مردم جامعه بسازم و از آن جنبه از شخصیت وی که منفور و وحشتناک است چشم‌پوشی کردم تا موفقیت کتاب را تضمین کرده باشم. از طرف دیگر درباره دروغ‌های وی به خود من نیز سخنی نگفتم؛ به عنوان مثال او به من درباره موفقیت‌های تجاری خود دروغ گفت و بعدها خودم دریافتم که هتل «پلازا» و هتل «تاج محل» وی در حال ورشکستگی هستند.»

«شوآرتز» در ادامه گفته بود: «من چهره یک خوک را آرایش کردم و باید به جای نام «هنر معامله» عنوان «جامعه‌ستیز» را برای این کتاب برمی‌گزیدم. پشیمانم که به ارائه چهره و شخصیت «ترامپ» کمک کردم . تصویری از او ارائه دادم که بسیار بهتر از واقعیت ذات اوست.»

شوارتز در مصاحبه‌ای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که منجر به ورود ترامپ به کاخ سفید شد گفته بود: «قلبا معتقدم اگر «ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شود و به تسلیحات هسته‌ای کشور دست یابد تمدن و فرهنگ نیز در جهان به پایان می‌رسد.»

البته دونالد ترامپ ادعای شوارتز را رد کرد و گفت به صورت مشترک و به عنوان یک تیم «هنر معامله» را نوشته‌اند.

 

art_of_deal

شوارتز در پی توئیتر رئیس‌جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه چنین واکنشی نشان داد. ترامپ در توئیترش نوشت: «پس از نوشتن چند کتاب پرفروش و مغرور بودن به توانایی‌ام در نوشتن باید توجه داشته باشیم که رسانه‌هایِ با اخبار جعلی در تلاش هستند تا در مطالب توئیتر من غلط املایی بیابند.»

این مطلب ترامپ در توئیتر در پی ایراد املایی منتشر شد که مجله «واشنگتن پست» از رئیس‌جمهور آمریکا گرفته بود.

علاوه بر شوارتز تام اوبراین، زندگینامه‌نویس ترامپ به توئیتر ترامپ پاسخ داد و نوشت: «هیچ‌کدام از آثار منتسب به ترامپ توسط خود رئیس‌جمهور نوشته نشده است و همه را دیگران برایش نوشته‌اند.»

 

کدخبر: 395883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟