چوب حراج به خانه نویسنده معروف خورد!

خانه این نویسنده مطرح در ساسکس شرقی واقع است و «برجس» بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸ در این خانه زندگی می‌کرد. او در سال ۱۹۶۲ در اتاق مطالعه این خانه که اکنون اتاق خواب است به نوشتن معروف‌ترین اثر خود یعنی رمان «پرتقال کوکی» اقدام کرد و به واسطه آن به شهرت فراوانی دست یافت.

این رمان همچنین دستمایه ساخت فیلم بسیار موفقی با همین نام به کارگردانی «استنلی کوبریک» شد که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد و در مجموع نامزد دریافت چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد.

«پرتقال کوکی» روایتگر روان‌پریشی، گروه‌های بزهکار جوان و دیگر موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بریتانیای ضدآرمانشهری در آینده است و تاثیر آن بر جوانان انگلیسی تا حدی بود که «برجس» از انتشار آن در انگلستان جلوگیری کرد و بعد از مرگش رمان کوتاه «پرتقال کوکی» در انگلیس منتشر شد.

تاثیر شاهکار «برجس» را می‌توان در کارهای نویسندگانی چون «جی.جی. بالارد»،‌ «فیلیپ کی. دیک»،‌ «ویلیام گیبسون»، «جف نون» و «چاک پالانیوک» مشاهده کرد.

«برجس» که منتقد ادبی نشریه «آبزرور» بود، دو کتاب اولش از جمله رمان «هیچ چیز شبیه خورشید» را نیز در این خانه نوشت؛ کتابی که به زندگی عاشقانه ویلیام شکسپیر در دوران الیزابت می‌پردازد.

پروفسور «اندرو بیسول» نویسنده زندگی‌نامه «آنتونی برجس» و رئیس بنیاد بین‌المللی این نویسنده انگلیسی در منچستر گفت تماشای فضای داخلی خانه «برجس»، جایی که او بسیاری از مهم‌ترین آثارش را خلق کرده بسیار جذاب است.

«برجس» که متولد شهر منچستر بود، ‌طی دوران زندگی‌اش ۳۳ رمان از جمله «پرتقال کوکی» را به نگارش درآورد. پس از اعطای آرشیو کامل آثار برجس به بنیاد این نویسنده‌، مشخص شد او ۲۵ اثر غیرداستانی‌، دو جلد زندگی‌نامه‌ خودنوشت‌، سه سمفونی و بیش از ۲۵۰ اثر موسیقایی دیگر از جمله یک کنسرتو پیانو و چند موسیقی برای نمایش‌های موزیکال را نیز خلق کرده است.

عاطفه 16 ساله به حجله مرد 31 ساله رفت / پری از من مدل خیابانی ساخت!

قاتل وحید مرادی در زندان کیست؟! + فیلم جسد در پزشکی قانونی

خواننده رپر جوان به قتل رسید + عکس

قتل مهوش 18 ساله توسط خواستگاری که پلیس بود! +تصویر

ازدواج جنجالی دختر 11 ساله با تاجر 41 ساله / همه خشمگین شدند + عکس

بی حیایی فوتبالیست ایرانی با زنان غریبه همسرش را عاصی کرد!

انتشار عکسی بی شرمانه از ابوبکر البغدادی در حلقه زنان رقصنده + عکس

دختر چشم آبی 14 سال بیشتر نداشت که اسماعیل سراغش رفت!

قتل 2 کودک گرسنه توسط مادر در یک قدمی لاکچری های میلیاردر شهر! + عکس های باورنکردنی

مردی جلوی چشمان بچه ها خواست کله زنش را از ته ببرد!

چرا سرقت 20 خودروی نمایندگان مجلس خطرناک است؟! / برچسب های هولوگرام چه کاربردی دارند! + جزییات

آخرین فیلم از وحید مرادی قبل از کشته شدن در زندان کرج + تصویر

اولین فیلم از جسد وحید مرادی در پزشکی قانونی + جزییات

 

کدخبر: 394673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟