نگارخانه قدیمی شیراز بازگشایی شد

تعطیلی نگارخانه وصال که هم اینک میزبان بیش از40 اثر جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان فارس است، باعث به تعویق افتادن روند داوری این جشنواره شد و اختتامیه آن از سی ام بهمن ماه جاری به سوم اسفندماه موکول شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس چهارشنبه 25 بهمن در گفت و گویی درباره علت پلمپ شدن نگارخانه وصال اظهار کرد: این نگارخانه حدود نیم قرن است که در اجاره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
غلامرضا یوسفی نژاد افزود: این اداره کل هیچگونه نامه ای مبنی بر انتقال ملک به شخصی دیگر دریافت نکرد و بنابراین مانند روال قبل اجاره بها را به حساب مالک پیشین واریز می کرد تا آنکه مالک جدید به دلیل عدم پرداخت اجاره از این اداره شکایت کرد.
وی ادامه داد: کارشناس حقوقی اداره ارشاد با در دست داشتن مدارک و فیش های واریزی به دادگاه مراجعه کرده و رای به نفع اداره ارشاد صادر شد و مشکل برطرف شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از شکایت مجدد مالک جدید برای طلب ملک خبر داد و گفت: مالک در شکایتی جدید مطرح کرده است که تمایلی به اجاره دادن ملک خود ندارد و خواستار آن است. این پرونده در حال بررسی در دادگاه بود که دادگاه با صدور حکم، ساعت 10 صبح چهارشنبه دستور پلمپ این نگارخانه را صادر کرد.
بخش رقابتی دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان فارس، عصر سه‌شنبه 24بهمن در نگارخانه وصال آغاز شد.
به گفته مهدی رنجبر معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در گزینش ابتدایی 350 اثر برگزیده شده و به نمایش در آمده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 358997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟