به گزارش گروه سیاسی رکنا، با همت و تلاش های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری و مشارکت مسئولان صومعه و مجموعه کلیسایی جزیره نفپکتوس، فیلم شام آخر که وضعیت و زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در روستای معلولا (نزدیک دمشق پایتخت سوریه) را قبل از اشغال گروه های تروریستی به خصوص گروه تروریستی داعش ISIS و همچنین وضعیت اسفبار مسیحیان این روستا را بعد از هجوم داعش به آن، به طور مستند به تصویر کشیده و به نمایش می گذارد، شب گذشته (سه شنبه) در برنامه ای به مناسبت بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در این مجموعه روی پرده رفت.

دکتر 'علی محمد حلمی' رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح این اکران، با تاکید بر ضرورت زندگی مسالمت آمیز پیروان تمام ادیان آلهی، گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه های اسلامی همیشه در جهت ایجاد صلح، آرامش و زندگی مسالمت آمیزمسلمانان با پیروان دیگر ادیان گام برداشته است.

حلمی در ادامه تصریح کرد: آموزه های قرآن کریم بر لزوم زندگی مسالمت آمیز مسلمانان با برادران مسیحی خود و دیگر پیروان ادیان توحیدی و بلکه همه انسان ها، براساس ارزش های الهی و انسانی و صلح و محبت، تاکید دارد و جمهوری اسلامی ایران در راستای این امر مهم، تلاش های فراوانی به عمل آورده و می آورد.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به سفر 'محمد قانع فرد' به سوریه، برای تهیه این فیلم مستند از زندگی مسیحیان در روستای معلولا در نزدیکی دمشق، تصریح کرد: یک مسلمان ایرانی برای نشان دادن دردها و رنج های مسیحیان بر اثر یورش وحشیانه گروه تروریستی داعش، تمام مشکلات و خطرات را به جان خرید و در واقع با براداران مسیحی اعلام همدردی کرد که هدف اصلی این فیلم، نشان دادن ضرورت زندگی مسالمت آمیز تمام پیروان ادیان می باشد.

'اسپریدن لوگوستیس' کشیش و رهبر صومعه نفپکتوس نیز طی سخنانی با اشاره به ضرورت همزیستی مسالمت آمیز تمام پیروان ادیان الهی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در این راستا گام برداشته است و پیروان ادیان در ایران از آزادی Freedom کامل برخوردار هستند.

وی در ادامه ضمن تشکر از کارگردان فیلم شام آخر، افزود: کارگردان برای تهیه این فیلم که حاوی پیام صلح، عشق و همزیستی مسالمت آمیز پیروان تمام ادیان می باشد، زحمات زیادی را متحمل شده است و من و کلیه کشیشان حاضر در این صومعه، از دکتر حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و کارگردان این فیلم، صمیمانه تشکر و قدردانی می نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: من روز قبل به صورت خصوصی بخش زیادی از این فیلم را دیدم و گریه کردم و با خود گفتم: در حالیکه ما اطلاعی از این روستا نداریم و به آن و مسیحیان ساکن آن حتی فکر هم نکرده بودیم؛ ایرانیان بر اساس آموزه های دینی خود یعنی اسلام و تمدن دیرینه خود، به فکر درد و مشکلات مسیحیان هستند و از این رو با پذیرش تمام سختی ها، اقدام به تهیه این فیلم مستند کرده اند.

رهبری صومعه نفپکتوس در جمع کشیشان و پیروان دین مسیحی حاضر در تالار همایش ها، درخواست نمود که اجازه داده شود، یک بار دیگر این فیلم برای کشیشان و پیروان دین مسیح در همین صومعه نمایش داده شود .

سپس فیلم شام آخر برای کشیشان و مسیحیانی که برای عبادت آمده بودند، در سالن اجتماعات این صومعه به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال گسترده مدعوین قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟