بی‌پاسخی معاونت امور هنری به تعطیلی روز سه‌شنبه تئاترها

تعطیلی روز سه‌شنبه تئاترها به دستور علی مرادخانی موجب اعتراض برخی هنرمندان شاخص تئاتر شد. علیرضا کوشک‌جلالی رویه شکل گرفته را دعوت به تنبلی دانسته است.

افشین هاشمی نیز در حساب اینستاگرامی خود نوشت «هرکس در این جهان و در این کشور وظیفه‌ای دارد؛ هلال احمر و نیروهای امداد وظیفه‌اش کمک‌رسانی است و ستادِ مدیریتِ بحران قرار است این فاجعه را سروسامان دهد، رییس‌جمهور موظف بود در مکان حضور یابد و بازیگر Actor هم باید روی صحنه‌ی تآترش می‌رفت. تالارهای تآترشهر، وحدت، ایرانشهر و... با این‌همه تماشاگر بهترین امکانِ کمک به زلزله‌زدگان بود و هست! همه‌ی این نمایش‌ها می‌توانستند شبِ گذشته روی صحنه بروند.»

حسین پاکدل نیز که در نمایش «کلنل» بازی می‌کند در حساب اینستاگرامی خود نوشت:«بطور قطع زشت‌ترین و ناپسندترین رویه براى نشان دادن همدردى و همراهى با مصیب‌ها در کشور ما تعطیل کردن فعالیت‌هاى پسندیده فرهنگى از جمله تئاتر است. وقتى مى‌شود از ظرفیت‌‌هاى پایان‌ناپذیرِ این هنر Art والا در جهت همدلى عمومى بهره برد، چرا تعطیلى؟»

با این حال خبرگزاری تسنیم در تلاش برای یافتن پاسخی از جانب علی مرادخانی و با وجود همکاری روابط عمومی معاونت امور هنری، با در بسته مواجه می‌شود؛ اما علی مرادخانی روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در این باره اظهار نظر کرده است. او گفته «وقتی اتفاقی همچون زلزله رخ می‌دهد، با توجه به لزوم همدردی با هموطنانمان، بسیاری اوقات رسم بر این بوده که سکوت کاری موقت اتفاق افتد. برخی در حوزه تئاتر می‌گفتند ما می‌توانستیم حتی درآمد این روز را که تعطیل شد، به زلزله‌زدگان اختصاص دهیم که ما هم پاسخ دادیم از فردا می‌توانند چنین کاری کنند.»

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرده است:«هدف ما این بود که توجه هنرمندان و فعالان این عرصه معطوف به این موضوع شود، در این زمینه هم هماهنگی‌هایی با ادارات کل انجام دادیم که در شرایط اینچنینی با هنرمندان همفکری کنند تا در صورت تعطیلی هماهنگی انجام شود.»

آنچه از فحوای کلام آقای مرادخانی و هنرمندان مشخص است، هیچ هماهنگی و همفکری با هنرمندان صورت نگرفته است و حتی تهیه‌کنندگان نمایش‌ها به سبب عودت هزینه بلیت‌ها با خسارت مالی روبه‌رو شده‌اند. آقای مرادخانی البته نگفته‌اند خسارت مالی پیش آمده توسط چه کسی جبران می‌شود.

آقای مرادخانی شب گذشته نیز در تئاتر شهر حضور پیدا کرده و به تماشای نمایش «کلنل» نشسته است. شنیده‌ها حاکی از آن بوده کارگردان نمایش کلنل از شاکیان و معترضان تعطیلی روز سه‌شنبه بوده و البته با وجود حضور مرادخانی و روال معمول سخنرانی او در پایان نمایش‌ها، این فرصت برای او مهیا نشده است و معاونت امور هنری دلایل تعطیلی را به شکل عمومی برای اهالی تئاتر بیان نکرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟