تعطیلی یک مرکز غیرمجاز کاشت مو در شیراز

اورنگ ایلامی گفت: یک مرکز زیبایی، لاغری و کاشت مو در شیراز، با پیگیری کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعطیل شد.

به گزارش رکنا، او افزود: در پی بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی زیبایی، پس از تایید تخلف در یک مرکز زیبایی، لاغری و کاشت مو در شیراز، به دستور مقام قضایی مرکز یاد شده تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی است و مراجعه به این مراکز، می‌تواند با خطرات و پیامدهای جبران ناپذیری همراه باشد.

ایلامی با تاکید بر اینکه تمام مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، نسبت به پیامدهای مراجعه به مراکز فاقد مجوز و تابلو برای سلامت افراد هشدار داد.

مشار عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه ممکن است در یک مرکز قانونی، خدماتی ارائه شود که متناسب با صلاحیت آن مرکز نباشد، گفت: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

مجید اکبرزاده افزود: زمینه‌های فعالیت کلینیک‌های زیبایی مشخص است و در صورت مشاهده تخلف و انجام فعالیت‌های غیرمجاز، برخورد قانونی با این مراکز صورت می‌گیرد.

او از مردم خواست تا در ایام شیوع بیماری کروناویروس تا حد امکان از انجام عمل‌های زیبایی و کاشت مو خودداری کنند و در صورت لزوم، تنها به مراکز مجاز و دارای مجوزهای قانونی مراجعه کنند.

اکبرزاده یادآور شد: آگاهی مردم در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است و افراد برای حفظ سلامت خود، لازم است به جای مراجعه به مراکز زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه، به مراکز مجاز و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله‌گر در حوزه پزشکی، با شماره ۱۹۰ تماس و موضوع را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.

کدخبر: 734777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟