انتشار کلیپ تخریب ساختمانی در میان‌جنگل فسا با هدف شانتاژ و سیاه‌نمایی

به گزارش رکنا، فرماندار فسا گفت: انتشار این کلیپ در فضای مجازی با هدف سوءاستفاده مغرضانه افرادی بوده و از آنجا که تصاویر مذکور به فاصله زمانی اندکی بعد از انتشار کلیپ مربوط به بندرعباس در فضای مجازی پخش شده ، مشخص است که افرادی با هدف قبلی و مغرضانه، اقدام به این کار کرده‌اند.

 فضای مجازی مسیر پر پیچ و خمی است که گزاره‌های متعددی را به مخاطبان ارائه می‌کند. گزاره‌هایی که هر کدام بار محتوایی خاصی را القا می‌کنند و در این میان، گاه تشخیص جعل و وارونه کردن وقایع برای همگان میسر نیست.

این فضا که در کنار فرصت‌ها، آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد، هر چند وقت یک بار موجی ایجاد کرده و افرادی را در حیطه‌های مختلف دچار شبهه می‌کند.

به دنبال انتشار کلیپی مبنی بر تخریب یک ساختمان در منطقه میان جنگل فسا که با هدف تاثیر بر احساسات و افکار عمومی منتشر شده است، با مسئولین مرتبط گفتگو کرده تا با شفاف سازی، موقعیت سیاه‌نمایی و ظاهرسازی از افراد سودجو سلب شود.

در این کلیپ ، زن و مردی ادعا می‌کنند مددجوی کمیته امداد هستند و وضعیت مالی نامساعدی دارند ، حال آنکه به گفته فرماندار فسا ، این فرد از تمکن مالی برخوردار بوده و با ساخت این ساختمان محقر، اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده است.

فرماندار ویژه فسا در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به جوسازی و شانتاژ صورت گرفته در روند انتشار این کلیپ گفت: انتشار این کلیپ در فضای مجازی با هدف سوءاستفاده مغرضانه افرادی بوده و از آنجا که تصاویر مذکور به فاصله زمانی اندکی بعد از انتشار کلیپ مربوط به بندرعباس در فضای مجازی پخش شده ، مشخص است که افرادی با هدف قبلی و مغرضانه، اقدام به این کار کرده‌اند.

حسین آرگیو ادامه داد: کلیپ منتشر شده که به قصد جریحه‌دار کردن احساسات مردم ضبط و منتشر شده، ارتباطی به زمان حال ندارد و مربوط به یک سال قبل است.

وی تصریح کرد: فردی که در کلیپ مشاهده می‌کنیم منزل مناسبی با متراژ بالا در روستای محل سکونت خود دارد و فرد بی‌بضاعتی نیست و بر خلاف آنچه در کلیپ وانمود می‌کند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است از طرفی این آلونک متعلق به او نیست و مربوط به یکی از بستگان وی می‌باشد.

فرماندار فسا ، دلیل تخریب را تصرف عدوانی اراضی ملی عنوان کرد و افزود: آلونکی که تخریب شده، خارج از محدوده روستای پانل و واقع در منطقه میان‌جنگل فسا در حوزه حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد و این فرد معلول با تصرف عدوانی و غیرقانونی در این منطقه حفاظت شده، اقدام به ساخت این آلونک کرده و منظره سخیف ایجاد شده بود.

آرگیو خاطرنشان کرد: سال گذشته برای این فرد، پرونده تشکیل و دستور قضایی صادر شد همچنین پس از بررسی مشخص شد که وی اظهار ندامت کرده است.

انتشار کلیپ تخریب ساختمانی در میان‌جنگل فسا

وی اظهار داشت: پس از انتشار این کلیپ ساختگی ، جوابیه‌ای از طریق دستگاه‌های اجرایی اعلام و ابلاغ شده است.

آرگیو تاکید کرد: انتشار تصاویری که عموم مردم از واقعیت آن بی‌اطلاع هستند، علاوه بر جریحه‌دار کردن افکار عمومی، خوراکی برای رسانه‌های معاند است.

به گفته فرماندار فسا به دنبال انتشار این کلیپ، استاندار دستور پیگیری فوری داده و پس از بررسی از طریق مرجع قضایی، پرونده‌ای برای انتشاردهندگان کلیپ تشکیل شده است.

اداره محیط زیست شهرستان فسا نیز در این زمینه جوابیه‌ای در اختیار خبرنگار فارس گذاشت.

متن جوابیه به این شرح است:

این روزها در فضای مجازی کلیپی از فردی معلول در منطقه میانجگل فسا در حالی که اعلام می کند منزلش توسط محیط زیست تخریب شده است ، دست به دست می شود که واقعیت موضوع به قرار زیر می باشد :

در ابتدا قابل ذکر است فیلم مذکور مربوط به سال ۱۳۹۸ است. در سال گذشته شخصی با وجود ممنوعیت قانونی و مخالفت محیط زیست اقدام به تصرف عدوانی و ساخت و ساز در اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا می نماید که پس از استعلام از ادارات محترم منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص می گردد که اراضی مذکور جزء اراضی ملی و خارج از طرح هادی روستای پانل می باشد.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه اداری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فسا ممنوعیت واگذاری اراضی جهت ساخت و ساز در روستای پانل با توجه به اینکه اراضی مورد تقاضا در محدوده اراضی ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل واقع شده و به استناد ماده ١٦ قانون حفاظت‌ و بهسازی محیط زیست و تبصره ٤ ماده ٣١ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع می باشد، اعلام گردید.

فرد مذکور با وجود چندین مرتبه تذکر مبنی بر خودداری از ادامه ساخت و ساز غیر قانونی بصورت شبانه ، روند ساخت و ساز غیر قانونی خود را ادامه دادند. در تاریخ ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۹۸ حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز مذکور صادر گردید ولی به مدت ۷ روز اجرای حکم به تعویق انداخته شد و درخواست گردید خودشان نسبت به جمع آوری مستحدثات غیرقانونی اقدام کنند اما با توجه به ادامه ساخت و ساز غیر مجاز با هماهنگی مقام محترم قضایی ، دیوارچین های ساخته شده که غیر قابل سکونت و فاقد سکنه نیز بود، تخریب گردید.

گفتنی است ساخت و ساز انجام شده ، متعلق به هیچ یک از افراد حاضر در فیلم منتشر شده نبوده و شخصی که اقدام به ساخت و ساز نموده در روستا ساکن نمی باشد. همچنین فرد معلول حاضر در فیلم از بستگان وی بوده که صاحب منزلی در همان روستا است و در آن سکونت دارد ؛ همان گونه که در فیلم هم مشخص است شخص تصویربردار به او القا می کند که چه مطالبی را بیان کند.

در دو سال اخیر محدوده روستاهایی که نیاز به توسعه داشته اند پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن و موافقت محیط زیست در قالب اصلاح حدود مناطق در شورای عالی محیط زیست کشور مطرح و اراضی ملی مورد نظر از محدوده منطقه حفاظت شده خارج گردیده تا مشکلات روستاهای نیازمند توسعه رفع گردد ،به عنوان مثال روستای آب آسمانی در همین منطقه حفاظت شده از این ظرفیت قانونی بهرمند گردیده است. در خصوص این روستا و سایر روستاهای دارای مشکل نیز پیشنهادات اصلاحی در دست تهیه و اقدام است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟