اجباری شدن ماسک در اتوبوس و مترو/ تشدید نظارت بهداشتی در شهرداری شیراز

به گزارش رکنا، با افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس و شیراز، حیدر اسکندرپور با ابلاغ یک بخشنامه هشت ماده‌ای، بر رعایت الزامات پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارکنان مجموعه شهرداری و شهروندان شیرازی و مسافرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند، تاکید کرد.

 اسکندرپور با یادآوری اینکه این بخشنامه پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به شیوع مجدد ویروس تدوین و ابلاغ شده است، کارکنان دوایر مختلف شهرداری را موظف و ملزم به استفاده از ماسک و تجهیزات بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی دانسته است.

او در یک بند از این بخشنامه، پوشیدن ماسک برای کسانیکه از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند را اجباری اعلام و تاکید کرده است که نظارت دقیق بر رعایت این موضوع، بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز است.

اسکندرپور همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری‌های مناطق و سازمان مدیریت پسماند را بر لزوم تامین مواد ضدعفونی و شستشوی دست مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی موجود در اماکن عمومی دانسته و بر اهمیت شست و شو و نظافت این مکان‌ها تاکید کرده است.

شهردار شیراز، کنترل ترددها، تب سنجی، نظارت بر استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعه کنندگان و تعبیه تشت مواد ضدعفونی کننده در ورودی دوایر مختلف را بر عهده مدیران و با هماهنگی حفاظت فیزیکی شهرداری دانسته است.

اسکندرپور، اندیشیدن تمهیدات لازم برای عرضه ماسک در مبادی ورودی ادارات و مجموعه‌های مختلف تحت مدیریت شهرداری شیراز را یادآور شده و بر لزوم تامین تجهیزات و لوازم بهداشتی با کیفیت و استاندارد، تاکید کرده است.

شهردار شیراز در این بخشنامه یادآور شده است که پیش از خرید تجهیزات و با هدف اطمینان از کیفیت و استاندارد کالا، تاییدیه واحد HSE شهرداری مستقر در اداره کل سرمایه انسانی باید گرفته شود.

او بر لزوم نظارت بر نحوه تهیه و توزیع تجهیزات بین کارکنان و تعیین سهمیه هفتگی لوازم بهداشت فردی تاکید و اضافه کرده است که تا اطلاع ثانوی، تهیه و توزیع غذا و صرف ناهار در مجموعه شهرداری ممنوع خواهد بود و پذیرایی جلسات با استفاده از موادغذایی بسته بندی انجام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟