دانشگاه‌های فارس تا ۱۶ اسفند تعطیل است

بر اساس مصوبه کمیته سلامت استان و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، همه مدارس و مراکز آموزشی در سطح استان فارس شامل مدارس دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش تا دوشنبه ۱۲ اسفند تعطیل اعلام شد.

این درحالیست که دانشگاه‌های استان هم تا آخر هفته آینده تعطیل است و در اطلاعیه دانشگاه شیراز در خصوص برنامه‌های آموزشی اسفند آمده است به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط‌های دانشگاه به ویژه خوابگاه و سلف سرویس، هیأت رئیسه دانشگاه شیراز تصمیمات زیر را برای دوره زمانی دهم تا پایان ۱۶ اسفند ماه ۹۸ اتخاذ و به اطلاع می‌رساند:

۱ - به منظور کاهش نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آنان، کاهش مخاطرات ناشی از انتقال ویروس از مناطق آلوده به محیط‌های دانشگاه، اجرای ناقص برنامه‌های آموزشی به دلیل عدم حضور تمامی دانشجویان در کلاس هاس درس و نیز تکمیل اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های حضوری دانشگاه شیراز تا پایان ۱۶ اسفندماه ۹۸ تعطیل است.

۲- خوابگاه‌ها و سلف سرویس دانشجویی در این بازه زمانی امکان ارائه خدمات نخواهند داشت.

۳- همه فعالیت‌های علمی، اداری و اجرایی کماکان ادامه خواهد داشت و اعضای هیأت علمی همانند قبل آماده ارائه مشاوره و راهنمایی دانشجویان به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌باشند.

۴ - به منظور جبران فعالیت‌های آموزشی ناشی از وقفه ایجاد شده در برنامه‌ها، تقویم تجدید نظر شده آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهیه و متعاقباً اعلام خواهد شد.

۵- دانشکده‌ها و بخش‌های آموزشی از برگزاری هرگونه امتحان در این دوره زمانی خودداری خواهند نمود.

۶- تاریخ دفاع از پایان نامه‌هایی که در این ایام برنامه ریزی شده است، به سال ۹۹ و به حداکثر تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ موکول و دانشجویان صرفاً در این فاصله زمانی مشمول جریمه دیر کرد نخواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟