به گزارش رکنا، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند شیرازی به پلیس و طرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با موضوعات مختلف از قبیل افزایش فالوور، افزایش ممبر و ... افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و قربانیان بدون توجه به جعلی بودن صفحه اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آن‌ها صورت می‌گرفت.

سردار حبیبی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی تیمی از کارشناسان این پلیس به مخفیگاه آنان مراجعه و در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس بیان کرد: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند که پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشتند که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی مالباختگان به صورت غیرمجاز برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس فارس بیان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید دقت داشته باشند که در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

سردار حبیبی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟