نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی اعلام شد / ارزشیابی بعضی پایه‌ها حضوری است

به گزارش رکنا ، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی بیان کرد: دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمون‌های دوره ابتدایی به طور کیفی - توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود.

او ادامه داد: انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخوردهای مناسبی هم داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد با گروه‌های کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.

حکیم‌زاده افزود: در این روش در نظر داریم دانش‌آموزان به طور گروه‌های ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخش‌های مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تاثیری بر تکرار پایه دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف عملکرد آن‌ها داشته است یا خیر، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته همانند سال‌های قبل‌تر تعدادی از دانش‌آموزان با تکرار پایه یا نمره توصیفی نیاز به تلاش مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشت و در ارزیابی‌ها جهش نشان نمی‌دهد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 638992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟