"پارکر" رکورد نزدیک شدن به خورشید را شکست

به گزارش رکنا ، در نزدیکترین فاصله، روز گذشته کاوشگر خورشیدی پارکر در فاصله حدود ۸.۴ میلیون مایل(۱۳.۵ میلیون کیلومتر) از سطح خورشید قرار گرفت. پارکر با سرعت ۲۸۹ هزار و ۹۲۷ مایل در ساعت(۴۶۶ هزار و ۵۹۲ کیلومتر در ساعت) در حال حرکت است.

این اولین بار است که پارکر در فاصله ۰.۱ واحد نجومی خورشید قرار می گیرد. واحد نجومی(AU) یکی از یکاهای طول است. بیشترین دوری زمین تا خورشید که نزدیک ۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ کیلومتر (۹۳٬۰۰۰٬۰۰۰ مایل) برابر با یک واحد نجومی در نظر گرفته شده‌ است.

"نور رئوفی"(Nour Raouafi) دانشمند پروژه کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در مریلند، گفت: پس از آخرین مدار، ما در حال بازگرداندن تمرکز خود به باد خورشیدی نزدیک به خورشید هستیم. ما همیشه فکر می‌کنیم آیا هرچه نزدیک و نزدیکتر می‌شویم چیز جدیدی خواهیم دید؟

"یانپینگ گو"(Yanping Guo) یکی از محققان این مطالعه خاطرنشان کرد که کمک‌های گرانشی بزرگترین کاهش سرعت مداری ماموریت را از زمان پرتاب فراهم و سرعت برداری فضاپیما را هشت هزار و ۴۳۸ مایل در ساعت(۱۳هزار و ۵۷۹ کیلومتر درساعت) تنظیم می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 610808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟