رتبه بندی تایمز اعلام کرد؛ دانشگاه تهران در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر علوم انسانی

به گزارش رکنا،‌رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی 2020 بار برای موضوعات هنری و علوم انسانی از همان شاخص های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه های جهانی استفاده می کند ، اما مجدداً متناسب با رشته های خاص مورد سنجش قرار گرفته است.

این رتبه بندی دانشگاه هایی را نشان می دهد که در زمینه هنر ، هنرهای نمایشی، طراحی، زبان ها، زبانشناسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، کلام، معماری و باستان شناسی پیشرو هستند.

جدول امسال شامل 536 دانشگاه است که نسبت به سال گذشته که 506 دانشگاه را در بر می گرفت، افزایش نشان می دهد.

دانشگاه استنفورد یک بار دیگر در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه کمبریج امسال با دو پله ارتقاء به مقام دوم صعود کرده است. انستیتوی فناوری ماساچوست MIT به رتبه چهارم سقوط کرده است. دانشگاه آکسفورد همچنان در جایگاه سوم باقی مانده است و دانشگاه هاروارد در رده پنجم جدول قرار دارد.

هیچ دانشگاه آسیایی در بین 20 رتبه برتر حضور ندارد. اما چین برای نخستین بار دارای سه موسسه در میان 100 دانشگاه برتر است. دانشگاه پکن چین در رتبه 23 قرار دارد. در مجموع 8 دانشگاه آسیایی در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته اند.

دانشگاه های LMU مونیخ و دانشگاه هومبولت برلین از آلمان، دانشگاه تورنتو کانادا و علوم پاریس و Lettres از فرانسه و دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس تنها موسسات خارج از انگلستان و ایالات متحده هستند که در میان 20 دانشگاه برتر حضور دارند.

در میان دانشگاه های ایرانی دانشگاه تهران تنها دانشگاهی است که در این رتبه بندی با رتبه +401 حضور دارد.

به این ترتیب دانشگاه تهران در جمع 536 دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی موضوعی 2020 تایمز در گروه هنر و علوم انسانی قرار گرفته است.

امتیازات دانشگاه تهران نیز در استنادات 46.3، در درآمد از صنعت 34.7، در چشم انداز بین المللی 33.7، در پژوهش 6.3 و در آموزش 23.0 است. در مجموع امتیاز دانشگاه تهران در بازه 21.7-10.0 تعیین شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 507907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟