محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی محتوامحور است و قطعاً کثرت منابع و ضرورت توجه محتوایی از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این دانشگاه دارای شورایی با عنوان تدوین کتب و محتوای آموزشی بر اساس مصوبه دانشگاه است تا کلیه تصمیمات کلان حوزه چاپ، نشر و سیاستگذاری در این شورا ابلاغ شود.

کریمی با اشاره به کتاب‌محور بودن دانشگاه پیام نور گفت: بسیاری از منابع کتاب‌ها با رویکرد خودآموزی تألیف و تدوین می‌شود و در حال حاضر بیش از دو هزار و پانصد عنوان منبع درسی در این دانشگاه مشهود است؛ بنابراین سیاستگذاری حاصل شده در این شورا می‌تواند طبق ضوابط آیین نامه تنظیم شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در ادامه بیان کرد: اگر معضلات و مشکلات ادبی یا چاپی در محتوای آیین‌نامه‌ها صورت گیرد می‌توان آن‌ها را با هماهنگی چاپ و انتشارات اداره تدوین، تغییر یا اصلاح کرد. البته تغییرات حاصل شده باید در قالب متن یا پیوست لحاظ شود.

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر قدیمی بودن برخی از کتاب‌ها بیان کرد: اصولاً منابع درسی بر اساس چارچوبی از طرف وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود؛ دانشگاه پیام نور هم مانند سایر دانشگاه‌ها از این چارچوب پیروی می‌کند و اگر بنا به تغییر محتوایی باشد باید ابتدا از ناحیه وزارت علوم اعمال شود تا کتاب‌ها نیز بر همین اساس تغییر کنند.بیشتر بخوانید: تنوع بسیار زیاد منابع اختیاری دانشگاه‌های کشور

او افزود: درست است که ما یافته‌های جدیدی را در همه علوم داریم، اما این بدان معنا نیست که هر محتوایی بلافاصله باید بر اساس یافته‌های جدید تطبیق داده شود، زیرا این یافته‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و هر دانشجویی ملزم است تا این موارد را در آموخته‌های خود بگنجاند.

کریمی بیان کرد: امروز در بسیاری از دانشگاه‌ها عناوین دروس و تعداد واحد‌ها تغییر کرده است و در رشته‌های دانشگاهی منابع اختیاری بسیار متنوع و به روز شده است، چراکه محتوا‌ها در قالب دروس و منابع درسی اختیاری عرضه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در توضیح یافته‌های جدید دانشگاهی گفت: به منظور جلوگیری از نادیده گرفته شدن برخی منابع و دروس تخصصی پایه برای دانشجویان، بسیاری از مطالب فوق در قالب رویکرد‌های جدید در نظر گرفته می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟