عملیاتی شدن ۱۰۰ پروژه هوشمند شهری تا سال۱۴۰۰

دکتر محمد فرجو پروژه‌های مرتبط با برنامه «تهران هوشمند» را در دو دسته سرویس‌های شهروندی و خدمات درون شهرداری تهران تعریف کرد و گفت: شهر تهران تبدیل به شهری برای آزمون پروژه های هوشمند خواهد شد و 100 پروژه هوشمند شهری به صورت پایلوت تا 1400 عملیاتی می‌شود.

فرجود با تأکید بر اهمیت سرویس‌های زیرساختی اظهار کرد: مهمترین زیرساخت‌هایی که در حال توسعه و تقویت است زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعات مکانی و یکپارچگی داده‌ای در شهرداری تهران است. هوشمندسازی تنها با وجود یکپارچه سازی امکانپذیر است و گستردگی و تنوع خدماتی که شهرداری تهران ارائه می‌کند ضرورت این مسئله را مشخص می‌کند.

وی در معرفی برخی پروژه‌های درون سازمانی شهرداری تهران گفت: سامانه یکپارچه صورت وضعیت‌های شهرداری تهران، مدیریت خدمات یکپارچه ناوگان شهری، مدیریت خدمات شهری، شهرسازی و یکپارچگی سامانه ارتباطات شهروندی از پروژه های زیرساختی در حال توسعه است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه و در توضیح سامانه‌ها و سرویس‌های شهروندی از سامانه «تهران من» نام برد و افزود: سامانه تهران من در حال حاضر سامانه یکپارچه سرویس‌های شهروندی است و روز به روز در حال گسترش بوده و خدماتی مثل وضعیت ملک، پرونده‌های شهرسازی، سامانه 137، بلیت مترو و پارک حاشیه‌ای و مواردی دیگر به آن اضافه شده است.

فرجود به برگزاری الکترونیکِ انتخابات شورایاری‌ها برای نخستین بار در تهران اشاره و این پروژه را تجربه‌ای بزرگ برای شهرداری تهران عنوان کرد.

وی در بخش پایانی به ارتباط تنگاتنگ و موثر شهرداری تهران با زیست بوم نوآوری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ما سه رویداد "اینوتهران" را برگزار کرده‌ایم و نشان دادیم که شهرداری تهران پیشقدم شده و نیازها و مسائل شهر را عنوان کرده و همچنین با ارائه داده‌های لازم برای همکاری با بخش نوآور و دانش بنیان کشور اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ حضور دارد و تازه ترین پروژه‌های هوشمند شهری را به نمایش گذاشته است. غرفه «تهران هوشمند» در سالن شماره 8 محل دایمی نمایشگاه های تهران واقع شده است و تا روز یکشنبه 30 تیر میزبان علاقمندان است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 490614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟