سفینه‌ای که زمان رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی را نصف می‌کند!

یک منبع در صنعت موشک و فضا گفته است که پرتاب این ناو باربری بدون سرنشین برای 8 فوریه 2019 برنامه‌ریزی شده است. اما این سفینه در مسیری خارج از آنچه تا به حال رسم بود و به صورت فوق‌العاده سریع پرواز خواهد کرد و خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند. بنا بر گفته این منبع، پروگرس ام.اس-11 سه ساعت پس از ترک سکوی پرتاب در بایکونور و دو بار گردش در اطراف زمین خود را به ایستگاه خواهد رساند.

در حال حاضر سفینه‌های سرنشین‌دار سایوز و ناوهای باربری بدون سرنشین پروگرس در مسیری پرواز می‌کنند که به ترتیب، طی یک برنامه شش ساعته(با چهار دور گردش در مدار زمین) دو روزه(34 دور گردش در مدار زمین) به ایستگاه می‌رسند.

با توجه به همسانی سامانه پیشبری پروگرس و سایوز، اگر پروگرس ام.اس-11 بتواند مسیر تعیین شده فوق کوتاه را به درستی طی کند و خود را به ایستگاه برساند، تحول بزرگی در حمل و نقل فضایی رخ خواهد داد و سرنشینان ناو سایوز هم خواهند توانست در چنین مسیری، در زمان کوتاه‌تر به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند که صرفه‌جویی چند جانبه‌ای در بر دارد.

پروگرس ام.اس-11 قرار است محموله‌ای به وزن تقریبی دو و نیم تن بار را به ایستگاه بین‌المللی فضایی انتقال دهد که شامل مواد غذایی، سوخت و لوازم مورد نیاز فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟