نخستین تصویر از قطب شمال خورشید

انتشار عکس‌های واضح‌تر از قطب شمال خورشید زمینه‌ساز بررسی‌های تازه‌ای برای کشف چگونگی وقوع طوفان‌های سطح این ستاره و تاثیرگذاری آنها از طریق ذرات مغناطیسی بر زمین شده است.

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که این نهاد پیشتر با انجام ماموریت‌های ویژه فضایی مطالعه بر روی خورشید را آغاز کرده ولی تاکنون اکثر فضاپیماهای اعزام شده بررسی خود را بر منطقه استوایی این ستاره متمرکز کرده بودند.

دلیل اصلی متوقف بودن مطالعه نقاط قطبی خورشید، ضعف امکان تصویربرداری از این مناطق بوده که با فراهم شدن تصویربرداری بخش بخش این مناطق و تجمیع آنها این ضعف در حال مرتفع شدن است.

مطابق اولین تصویر به دست آمده از قطب شمال خورشید، خطوط قابل مشاهده در میانه عکس به دلیل تغییرات جوی و طی انجام مراحل عکاسی به وجود آمده است.

این تصویر همچنین یک نوار نورانی را که به ویژه در قسمت بالای سمت راست پهن‌تر هم هست، نشان می‌دهد که شکل‌گیری آن ناشی از تحرکات هسته تاریک موجود در مرکز عکس است. این هسته تاریک عامل وقوع طوفان‌های سطح خورشید است.

دانشمندان در تلاش هستند تا طی چرخش مداوم خورشید و با به دست آمدن تصاویر بیشتر از نقاط قطبی خورشید بتوانند این مناطق خورشید را به طور کامل تصویر کنند و با مطالعه آن به رازهای بیشتری از این ستاره دست پیدا کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟