اهدای جایزه "کاظمی" به پروفسور دلوکا از ایتالیا

پرفسور مایکل دلوکا از ایتالیا به عنوان دانشمند برجسته در زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی اپیتلیالی انسانی ظهر امروز (چهارشنبه) در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان جایزه بزرگ کاظمی را دریافت کرد.

دلوکا بیش از ۲۰ سال است که بر روی سلول‌های بنیادی اپیتلیالی(بافت پوششی یا اپیتلیوم بافتی است که از سلول‌های چندضلعی اجتماع یافته‌ای تشکیل شده‌است که پوشش سلولی سطوح خارجی و داخلی بدن از جمله پوست، دیوارهٔ رگ‌ها و حفره‌های کوچک را می‌پوشاند) با هدف استفاده از پزشکی بازساختی کار می‌کند. تحقیقات ارزشمند وی سبب کاربرد سلول‌های بنیادی اپیدرمی جهت درمان سوختگی‌های عمیق و وسیع شده است. این پرفسور ایتالیایی علاوه بر پوست با کشت سلول‌های بنیادی لیمبال موفق به درمان بیماری فقدان سلول‌های لیمبال شده است.

استفاده از سلول‌های بنیادی لیمبال منجر به بهبود بینایی در این بیماران شده و هم اکنون در ایران و سراسر جهان استفاده می‌شود.

وی در حال حاضر موفق شده است برای اولین بار با استفاده از تصحیح ژنتیکی سلول‌های بنیادی کراتینوسیت پوست، بیماری "ای. بی" موسوم به پروانه‌ای را به طور قطعی درمان کند.

پرفسور دلوکا موفق شده در سال ۲۰۱۷ با کشت سلول‌های بنیادی کراتینوسیت پوست و اصلاح ژنتیکی ژن ال. ای. ام. بی ۳، ۷۸ درصد اپیدروم را در یک کودک هفت ساله مبتلا به این بیماری که در حال مرگ بود بازسازی کند.

دلوکا در طول ۳۰ سال گذشته به همراه همکارش Graziella pellegrini موفق به درمان ۴۰۰ بیمار سوختگی عمیق پوستی، ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویتیلیگوی پایدار، ۱۷۰ بیمار مبتلا به نقص‌های مخاطی دهانی و ۱۸ بیمار مبتلا به posterior hypospidiis شده است.

"کاظمی پرایز" عنوان یک جایزه بزرگ علمی است که در حوزه بیولوژی به صورت سالانه و با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به یک دانشمند برگزیده این جشنواره اعطا می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردان ایرانی 169 زن جوان عراقی را در اربعین باردار کردند!؟

تجاوز به یک هزار دختر از سوی معلم یوگا + فیلم +18

وحشتناکترین اعدام در تاریخ ایران! + جزییات

فیلم لحظه شلیک به خزائی و فرار قاتل خونسرد در خیابان شلوغ + جزییات

این 2 مرد ایرانی با ریش های بلند را می شناسید؟! / آنها اقدام شومی داشتند! + فیلم

مرد متجاوز روی بدن زینب 17 ساله با تتو یادگاری نوشت! + تصاویر

بلای شوم مرد عرب بر سر 2 دختر جوان! + عکس

این جمجمه مردانه حرف می زند ! + فیلم

عروس چند ماهه ام دور از چشم پسرم با مردان غریبه سروسر داشت !

تجاوز وحشیانه به دختر 12 ساله  در خانه پدری / 3 شیطان لباس های او را کندند و ... + عکس

لیلا دور از چشم شوهرش با پسر صاحبخانه خلوت می کرد!

تجاوز زن شیطان صفت و دوستش به راننده تاکسی ! + عکس

مردان عراقی در مهمانی شیطانی با زنان ایرانی فیلم گرفتند / آقایان! فیلم شیطانی را ببینید و بعد کارشناسی کنید!

 

کدخبر: 411873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟