کلاس‌های های پایتخت ۳۲ نفره است/ منطقه ۲۲ کمترین فضای آموزشی را دارد

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در اختتامیه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: درباره جایگاه علم و دانش صحبت‌های بسیاری شده است و امروز در جامعه جهانی کشورهایی توسعه یافته هستند که به موضوع علم و دانش بهای بیشتری دادند و دانایی را شرط اولیه برای توسعه قلمداد کردند.
وی ادامه داد: در قانون Law اساسی کشور هم به این موضوع توجه شده است که از الزامات تحصیل داشتن فضای آموزشی است و تمام تلاش‌ها بعد از انقلاب توجه به مدرسه سازی بوده این موضوع در اولویت های اساسی قرار داشته است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه فرصتی برای خیرین ایجاد شده است که به موازات دولت این گروه هم در مدرسه سازی وارد شوند، گفت: امروز بیستمین جشنواره خیرین را می گذرانیم و می دانیم که تا امروز نیمی از طرح های ساخت فضای آموزشی به کمک خیرین بوده است.
برخی کلاس های پایتخت ۴۰ نفره است
مقیمی به وضعیت مدارس استان تهران اشاره و تصریح کرد: میانگین تراکم دانش آموزی در کشور ۲۴ نفر است در حالی که برای تهران حدود ۳۲ نفر برآورد شده است و حتی در برخی مدارس به ۴۰ نفر می رسد که دلیل آن مهاجرت بالا در برخی شهرستان هاست.
وی افزود: شهری تهران ۲۰ سال پیش ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته است اما امروز جمعیت آن به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است همچنین در برخی مناطق مانند منطقه ۲۲ کمترین فضای آموزشی را داریم با وجود آنکه این منطقه منطبق با طرح تفضیلی و جامع شهری ساخته شده است.
مقیمی با تاکید بر کمبود فضای آموزشی گفت: تصمیم گرفتیم حداکثر اعتبارات را به تامین فضای آموزشی اختصاص دهیم و بیشترین فضای تخریبی مدارس را در شهر تهران داریم و با وجود تخصیص خوب اعتبار اما استفاده از آن مناسب نبوده است.
جمعیت کلاس های پایتخت به ۲۴ نفر برسد
استاندار تهران خطاب به خیرین گفت: امیدوارم به کمک شما و تخصیص حداکثری اعتباری تراکم دانش آموزی را به ۲۴ نفر کاهش دهیم و به نیاز فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها و دهیاری ها باید در ساخت فضای آموزشی کمک کنند، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دولت و کمک خیرین هرچه زودتر تراکم دانش آموزی را کاهش دهیم.

 

کدخبر: 394103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟