به گزارش رکنا ، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی در استان است و امروز در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب بر سرعت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی افزوده خواهد شد و در پی آن ارتفاع موج دریا در این مناطق به طور نسبی افزایش می‌یابد.
زهرا راستگو افزود: از عصر دوشنبه وزش باد شمال غربی به نسبت شدید بر روی خلیج فارس آغاز می‌شود که به تناوب تا جمعه (۳۱ خرداد) ادامه می‌یابد که در این مدت خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود و بروز پدیده گرد و خاک در اثر وزش باد دور از انتظار نیست.
وی، آسمان استان را تا فردا صاف پیش بینی کرد که در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان در برخی ساعات همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک خواهد بود و از فردا در برخی نقاط ابر افزایش می‌یابد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد هم تا فردا بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در ساعاتی از ظهر تا شب در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
راستگو گفت: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟