اصفهان قربانی جدید گرد و غبار

به گزارش رکنا ،‌منصور شیشه فروش در خصوص مصوبات جلسه ستاد بحران و چرایی ایجاد چنین آلایندگی بر روی استان اصفهان، اظهار کرد: ریگ جن مرز میان اصفهان و سمنان محل اصلی این گرد و غبار است که حدود 260 هزار هکتار است، همچنین محور انارک و سجزی نیز از دیگر کانون‌های داخل استانی این معضل بودند.
وی افزود: مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل بودند و نماینده آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که امتحانات مدارس نیز در این روزها به پایان رسیده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مدیران محیط زیست و منابع طبیعی استان‌های اصفهان، قم و سمنان در خصوص مالچ پاشی و چگونگی جلوگیری از ایجاد چنین گرد و غبارهایی با یکدیگر هماهنگ خواهند شد، ادامه داد: جلوگیری از فعالیت‌های بدنی در اماکن عمومی، برخورد با کوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های شن و ماسه و تعطیلی همه آنها امروز انجام شده است.
شیشه فروش تصریح کرد: بر اساس تغییرات اقلیمی رژیم بادهای تابستانی از شرق به غرب تشدید شده است و همین امر موجب شده تا توده‌های گرد و غبار به سوی شهر اصفهان در حرکت باشند، در همین خصوص محیط زیست و اداره جنگلبانی باید برای بهبود شرایط و مالچ پاشی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی که در کشور در حال رخ دادن است یک روز موجب ایجاد سیلاب شدید در کشور، روز دیگر موجب افزایش بادهای شرقی به غربی و ایجاد گرد و غبار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟