این خبرگزاری روز دوشنبه شرکت حقوقی مستقر در لندن "کارتر – راک" را مامور شکایت از دو شبکه ماهواره‌ای "العربیه" عربستان و "اسکای نیوز " امارات به دلیل انتشار اخبار کذب منسوب به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پس از هک کردن سایت این خبرگزاری کرد و افزود، این دو شبکه خبری همچنان به رغم تکذیب این اظهارات آن را بازنشر می‌کنند.

این خبرگزاری رسمی قطر در بیانیه‌ای افزود که شرکت حقوقی کارتر – راک رسما به آفکام (سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس) شکایت خود را از این دو شبکه ماهواره‌ای ارائه کرده است.

خبرگزاری مذکور همچنین گزارش داد که دو شبکه ماهواره‌ای وابسته به "شبکه ماهواره‌ای انگلیسی اسکای" هستند و این دو شبکه قوانین آفکام را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری قطر افزود، در طرح شکایت آمده است که این دو شبکه قوانین انتشار اخبار آفکام را نقض کرده و به بندهایی که مربوط به رعایت بی‌طرفی و دقت در پخش اخبار است، پایبند نبوده‌ و اظهارات دروغین درخصوص امیر قطر منتشر کرده‌اند.

در بیانیه خبرگزاری قنا همچنین آمده است، به رغم بیانیه‌های دفتر ارتباطات دولت و وزارت خارجه قطر درباره هک شدن صفحه خبرگزاری قطر اما شبکه‌های العربیه و اسکای نیوز عربی بررسی این اظهارات دروغین را ادامه دادند و این دو شبکه زمانی که دفتر ارتباطات دولتی قطر سعی کرد با آنها تماس برقرار کند، پاسخی ندادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟