لزوم تسهیل در تردد زائران حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش رکنا؛ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه هفتگی نظارت میدانی خود از مناطق به بازدید محدوده منطقه ۲۰ رفت و از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهر ری از نزدیک بازدید کرد و گفت: منطقه ۲۰ که از لحاظ پروژه‌های شهری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

در این بازدید که جعفر شربیانی نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر را همراهی می‌کرد، سید جعفر تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: به واسطه حضور و شناخت ایشان از مسائل و مشکلات شهرری بهتر و بیشتر مطلع شدیم.

وی، پایانه بزرگ ری در مجاورت ایستگاه متروی ری را که ایستگاه تاکسی و پایانه اتوبوس نیز در آن قرار دارند را مورد بازدید قرار داد و گفت: رانندگان، از نبودن سایه‌بان مناسب، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این پایانه، گلایه دارند.

بعد از اتمام پروژه‌های موجود، می‌توانیم پروژه‌های جدید را آغاز کنیم

تشکری هاشمی در بازدید از میدان امام هادی (ع) در ضلع جنوبی حرم سیدالکریم، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در جریان اقدامات صورت گرفته در خصوص اتوبان شهید آوینی و پل غیر همسطح آن قرار گرفت و افزود: این اقدامات به منظور تسهیل در تردد زائران و کاهش بار ترافیک منطقه صورت گرفته است.

وی در بازدید از ساختمان قدیمی کارخانه سیمان در ری، در جریان کار بازسازی این ساختمان که موزه صنعت و اسناد را نیز در خود جای داده است، قرار گرفت و گفت: همچنین، از روند تکمیل خط ۶ مترو در صفاییه که به علت کمبود بودجه، نیمه‌کاره باقی مانده و نیازمند تأمین هزینه‌های مربوطه است، بازدید به عمل آمد.

تشکری هاشمی، این موضوع که ضرورت دارد مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده را در دستور کار قرار دهد، مورد تأکید قرار داد و افزود: صرفاً بعد از اتمام پروژه‌های موجود، می‌توانیم به آغاز پروژه‌های جدید فکر کنیم.

ساخت زیرگذرهای متروی کهریزک و نمایشگاه شهر آفتاب شتاب بگیرد

وی با طرح این پرسش که مگر می‌شود وقتی در خطوط فعلی مترو، واگن مورد نیار برای استفاده نداریم، خطوط جدید مترو بسازیم، خاطرنشان کرد: اتصال خط یک مترو به خط ۶، می‌تواند یکی از دلایل جذابیت برای مسافران مترو باشد.

تشکری هاشمی سرعت بخشیدن به روند تملک املاک اطراف این ایستگاه و اخذ مجوزهای لازم را مورد تأکید قرار داد و گفت: زیرگذر ایستگاه متروی کهریزک به عنوان پروژه‌ای کوچک‌مقیاس باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی بر لزوم شتاب گرفتن پروژه زیرگذر شهر آفتاب در منطقه ۱۹ با توجه به انتقال نمایشگاه‌ سئول به نمایشگاه شهر آفتاب، تأکید کرد و افزود: لازم است پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه ۲۰ هر چه زودتر به اتمام برسد و تکمیل این پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار گیرد.

بزرگراه خلیج فارس، محور اتصال مناطق ۱۹ و ۲۰ است

تشکری هاشمی، اجرای پروژه ترافیکی میدان چله دوان در باقرشهر را نیازمند تأمین بودجه دانست و با اعلام رسیدگی به این پروژه در شورای شهر، گفت: پروژه بزرگراه خلیج فارس که محور اتصال منطقه ۱۹ و منطقه ۲۰ است نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از حضور در منزل خانواده شهید محمد ابراهیمی ورکیانی و دیدار با خانواده این شهید که در سال ۶۶ و در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیده بود، خبر داد و خاطرنشان کرد: از طریق خانواره شهید از مسائل و مشکلات منطقه مطلع شدم.

گفتنی است، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این منطقه در حوزه‌های ترافیکی و عمرانی، از آمادگی برای ساخت پارکینگی با ظرفیت ۴ هزار دستگاه خودرو خبر داد و خواستار افزایش بودجه منطقه ۲۰ برای سال آینده و مشارکت بخش خصوصی در احداث پروژه‌های منطقه از جمله پارکینگ مذکور شد.

کدخبر: 854838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟