ضرورت توجه به وجود ذرات ۱۰ میکرون در هوای تهران / لزوم افزایش عادلانه حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران

به گزارش رکنا، مهدی پیرهادی، عضور شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز یکی از روزهای آلوده شهر تهران است، گفت: در قانون آلودگی هوا به ذرات معلق ۲.۵ میکرون توجه می‌شود اما به ذرات ۱۰ میکرون توجهی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند آلودگی هوا و رسیدگی به آن از وظایف اختصاصی شهرداری ها نیست و بیش از 20 دستگاه دیگر نیز در این خصوص مسوولیت دارند اما مشخص نیست که این دستگاه ها چقدر از مسئولیت های خود را انجام میدهند. لذا برای اینکه مطابق سنوات قبل به ویژه در فصول سرد و پیدایش وارونگی، با بحران مضاعف آلودگی هوا مواجه نشویم لازم است که هر چه زودتر تدابیر درستی اندیشیده شود.

پیرهادی از شهردار تهران خواست با توجه به حضور در هیئت دولت، موضوع آلودگی هوا و پدیده نوظهور گرد و غبار و ذرات معلق بالاتر از ۱۰ میکرون که مدتی است شهر تهران را با چالش های بزرگی روبرو کرده است را پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع ساخت MRF گفت: این موضوع در پسماند مهم است و استارت آن در دوره قبل بوده اما یکی از ضعف های آن بی توجهی به اتاف، ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی است.

وی خواستار ایجاد MRF ها با توجه به افق و چشم‌انداز طولانی مدت شد و گفت: برای نمونه در کوهک MRF ایجاد شده اما زمین‌های اطراف آن ممکن است در آینده ساخته شود و باید به ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی این پروژه ها توجه ویژه شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بحث حقوق و مزایای کارکنان رسمی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بحث حقوق پرسنل در دولت اصلاح و ترمیم شده اما درباره کارمندان شهرداری به رغم تلاش‌های انجام شده، هنوز دچار مشکلاتی است.

وی ادامه داد: این که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، افزایش حقوق بیش از ۵۰ درصدی برای برخی کارکنان در نظر گرفته شده است، اقدامی به جا و صحیح است ولیکن این موضوع که اغلب کارمندان رسمی سهمی از این افزایش یکسان ندارند و تنها ۱۰ درصد شامل افزایش حقوق می شوند عادلانه نیست و قطعا این امر موجب دلسردی و بی انگیزگی کارکنان زحمت کش شهرداری خواهد شد.

وی  از شهردار تهران خواست این موضوع را در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

 

کدخبر: 799533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟