تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

به گزارش رکنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) باتوجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد همچنین با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر، گسیل و انتشار گردوخاک در برخی مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با ادامه وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) از تجمع آلودگی هوا جلوگیری خواهد شد، هرچند افزایش نسبی ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) تا حدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. با تقویت ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، با این ‌حال با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال می‌رود گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد سبب کاهش موقتی کیفیت هوا شود.

تداوم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق می‌شود.

گفتنی است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

کدخبر: 777032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟