دولت باید هزینه اداره تهران را از دوش مردم بردارد / پایتخت را باید به صورت مشارکتی اداره کرد

به گزارش رکنا، احمد صادقی در شصتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: توجه مدیریت شهری تهران به  مدیریت مشارکتی شهر تهران و مشخص کردن سهم نهادها و سازمان‌ها برای اداره پایتخت کار بسیار پسندیده‌ای است و من از این دقت نظر و ریز بینی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: شهر تهران را بایستی به صورت مشارکتی اداره کرد چرا که اگر تمام بار اداره شهر به دوش مردم باشد، این اتفاق رقم نمی خورد.

این عضو شورا افزود: امیدواریم دولت هم به این بلوغ برسد که هزینه اداره تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران را بپردازد.

صادقی افزود: می دانید که هزینه اداره شهر تهران از دو بخش تامین می شود، یک بخش از طریق عوارضی که از مردم دریافت می شود و  یک بخش نیز مربوط به دولت است که می بایست هزینه های اداره تهران به عنوان پایتخت را پرداخت کند و این امر جدای از بحث کالبدی شهر تهران می باشد.

وی تاکید کرد: دولت باید با اهتمام به این امر هزینه های اداره پایتخت را از دوش مردم بردارد. در این راستا تلاش شهرداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه های مشارکتی ستودنی است و شورای شهر نیز تمام قد خود را در کنار شهرداری و دولت برای رفع مشکلات مردم می بیند و از چنین اقداماتی حمایت می کند.

صادقی تاکید کرد: در سالهای قبل زمانی که بنده به عنوان رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بودم تفاهم نامه ای بین شهرداری و وزارت نیرو منعقد شد و این تفاهم نامه به جهت اینکه بعضی تفاهم نامه ها از جنس توافق نامه هستند و بار مالی ایجاد می کنند نیازمند حمایت های شورای شهر از منظر کارهای تقنینی و نظارتی بود و لذا این تفاهم نامه به صورت سه جانبه  بین شورا، شهرداری و وزارت نیرو منعقد شد.

وی افزود: امضای رییس شورا سبب شد موضوع تفاهم نامه به کمیسیون های اصلی ارجاع شود که این امر هم بحث نظارتی شورا را در پی داشت و هم اینکه در هر جایی نیاز به وضع ضوابط و قوانین جدید احساس می شد و سبب تسریع در کار می گشت؛ لذا پیشنهاد من این است این تفاهم نامه ها که به درستی دارد انجام می شود و سهم همه در اداره شهر تهران،  مشخص می شود حمایت های شورا را نیز در پی داشته باشد تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

کدخبر: 773827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟