هوای تهران امروز "قابل قبول" است

به گزارش رکنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح روز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

تداوم این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلودگی هوا را تسهیل می‌کند. با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه(۱۱بهمن‌ماه) از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

 کاهش تندی باد در صبح روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) و تجمع ذرات معلق ناشی از آغاز تردد خودروها کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران را به‌دنبال دارد.

با شکل‌گیری تدریجی ناپایداری جوی در طول روز، رشد ابرناکی و احتمال بارش پراکنده در برخی ساعات همراه با افزایش تندی باد تا حدودی شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

 کاهش تندی باد و افزایش ترافیک تا اواخر وقت سه‌شنبه(۱۲ بهمن ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۷۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۷ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: ایسنا

کدخبر: 768482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟