افزایش ظرفیت خدمات اجتماعی برای بی‌خانمان ها

به گزارش رکنا، جلسه اضطراری برای نجات کارتن‌خواب‌ها در پایتخت با حضور زاکانی در شهرداری تهران برگزار شد.

شهردار تهران گفت: استقرار سی اتوبوس و افزایش ساعت جستجوی گشت ۱۳۷ از جمله برنامه ها است. با توجه به بارش برف و افزایش سرما گشت های ۱۳۷ از ساعت هفت غروب تا هفت صبح گشت می زنند که این در ابتدا از ساعت ده شب تا دو بامداد بر قرار بود.

به گفته زاکانی، برنامه دیگر افزایش تعداد اتوبوس ها برای افرادی که تمایل به استقرار در گرم خانه را ندارند. تعداد این اتوبوس ها به سی عدد افزایش یافته و در مناطقی از جمله شوش، میدان راهن، میدان آزادی، باغ آذری، ترمینال شرق، حرم مطهر، ترمینال جنوب و دیگر مناطق مورد نیاز مستقر شود.

در طرحی که قرارگاه خدمات اجتماعی شهید سلیمانی در نظر گرفته قرار است کاری جهادی صورت بگیرد که می توان از ظرفیت های شهروندان هر منطقه، نیروی بسیج مناطق و خود شهرداری مناطق استفاده کرد.

پیشتر معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای آماده سازی سالنهای مدیریت بحران برای استقرار کارتن خوابها خبر داده بود.

 بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز  در نیمه شرقی، نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 764742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟