کمیسیون خدمات شهری شورای شهر؛ پیگیر مشکلات آتش نشانان تهرانی

به گزارش رکنا، مهدی بابایی در جریان نخستین جلسه بحث و بررسی در خصوص مسایل و مشکلات حقوق و مزایای رفاهی کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، اظهار داشت: با عنایت به دغدغه هایی که در خصوص مشکلات معیشتی و حقوق و مزایای کارکنان آتش نشانی وجود دارد، این جلسه برگزار شد.

وی گفت: برغم‌ اینکه انتظار داشتیم شاهد بارقه هایی از امید در خصوص رفع مشکلات این حوزه باشیم اما هنوز اخبار ویژه ای از بررسی مشکلات آتش نشانان از شهرداری، دریافت نکرده ایم.

بابایی با بیان اینکه این جلسات به منظور بررسی و رفع مسایل و مشکلات نیروی انسانی این سازمان و دریافت واقعیت مشکلات آتش نشانان برگزار شده است ، گفت: در بهبود وضعیت معیشت آتش نشانان، تلاش خواهیم کرد.

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران ادامه داد: با بررسی بودجه این سازمان تلاش خواهیم کرد در لایحه بودجه سال آتی شهرداری تهران، برای ارتقای منابع انسانی سازمان آتش نشانی تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک سازمان،  نیروی انسانی است، گفت: اگر این سرمایه مغفول واقع شود، سازمان به نقطه مطلوب نمی رسد.

عضو شورای تهران با بیان اینکه نمی توانیم صرفا با ارتقای تجهیزات بر مشکلات حوزه آتش‌نشانی فائق آییم، اظهار داشت: موضوع آتش نشانی و بخش ایثارگران این سازمان متفاوت است و باید دغدغه ویژه داشته باشیم .

وی با اشاره به جان فشانی های آتش نشانان شهر تهران گفت: در هیچ کجای دنیا آتش نشان برای حفظ جان کودکی،  ماسک خود را به او اهدا نمی کنند، افزود:  ایثار و از خود گذشتگی که در این سازمان و این حوزه از شهرداری است، در حوزه های دیگر نیست و مثال زدنی است.

بابایی تاکید کرد که روحیه ایثار، خدمت جهادی و روحیه فداکاری را باید در یک سازمان تقویت کرد تا سازمان مربوطه به نقطه مطلوب در خدمت رسانی برسد.

رییس کمیته ایمنی و بحران شورای تهران با تاکید بر اینکه جلسات بررسی مشکلات آتش نشانان باید نتیجه محور باشد، افزود: انتظار از شهرداری تهران است که در این مورد دقیق ورود کنند و در بودجه سال آتی شهرداری تهران نسبت به رفع مشکلات آتش نشانان اقدام نماید.

به گفته وی، در رایزنی با مدیران شهرداری، موضوعات تامین مسکن آتش نشانان، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه غذا و ... مطرح و در راستای ترمیم حقوق و اقدام خواهد شد.

بابایی با تاکید بر اینکه برای مسکن آتش نشانان باید تمهیدات ویژه ای انجام شود، افزود: با توجه به اصول پدافند غیر عامل باید نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در داخل شهرها ساکن باشند که باید به این نکته توجه کرد.

وی همچنین از مدیران سازمان آتش‌نشانی خواست تا پیشنهادات خود برای رفع مشکلات را به کمیته ایمنی و بحران اعلام کنند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه که حقوق و دستمزد آتش نشانان از برخی حوزه‌های دیگر شهرداری پایین تر است، اظهار داشت: موضوع رفاه همکاران آتش نشانان باید تقویت شود.

وی پیگیری رفاهیات پرسنل آتش نشانی را ضروری دانست و افزود: در کمیسیون و کمیته ایمنی در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در خصوص ترمیم حقوق کارکنان اگر این سازمان، اظهار داشت:  اگر پست سازمانی آتش نشانان ارتقا پیدا کند در افزایش حقوق آنان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه که اصلاح طبقه بندی مشاغل در خصوص بهبود وضعیت معیشت آتش نشانان ضروری است، گفت: سرانه اضافه کار آتش نشانان نیز  باید افزایش یابد.

وی درباره مسکن کارکنان نیز عنوان کرد که باید تمهیداتی اجرا شود تا کارکنان این سازمان که فاقد مسکن هستند، بر اساس اولویت سابقه کار دارای مسکن شوند .

به گفته وی، اصلاح طبقه بندی مشاغل، تغییر ساختار سازمان آتش‌نشانی، افزایش اضافه کاری ،از اهمیت برخوردار است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که سازمان آتش نشانی ظرف مدت یک هفته پیشنهادات خود را برای ترمیم حقوق کارکنان آتش‌نشانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران ارایه کنند.

در این جلسه داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، دو پیشنهاد  پیگیری تصویب طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی، تامین اعتبار جهت تغییر صندوق بازنشستگی افراد متقاضی را ارائه کرد.

کدخبر: 762568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟