آلودگی هوای تهران فقط با راهکار علمی حل می شود

به گزارش رکنا، جعفر شربیانی در تذکر خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه میتوان بین ترافیک و تراکم بالا(انسانی،خودرو و...) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد.

وی ادامه داد: آمار روزهای پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاهها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک، طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند.

عضو شورای شهر تهران  بیان کرد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دال بر تکیه به روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم عبارت است از  افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران.

وی یا آورشد: این مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

به اعتقاد شربیانی؛ اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود.

کدخبر: 742625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟