افزایش سطح آلودگی هوا در تهران

به گزارش رکنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۱۷ آبان ماه) کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. پایداری نسبی و آرام جو در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند.

با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (۱۷ آبان ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد قرار بگیرد.

با افزایش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۱۸ آبان ماه) از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و بهبود نسبی کیفیت هوا مشاهده می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

 کاهش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند. این وضعیت تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، تجمع ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

کدخبر: 738124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟