کمبود 1000 نیروی آتش نشان در شهرداری تهران

به گزارش رکنا، علیرضا نادعلی در جلسه امروز ( یکشنبه 9 آبان) شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود 300 عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام می دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 133 ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نیروی عملیاتی حضور داشته باشند در حال حاضر در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در حال حاضر 5253 نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید این سازمان بیش از 6000 نیرو داشته باشد.

به گفته نادعلی، در سال 1395 سازمان آتش نشانی با 120 ایستگاه 5234 نیرو داشته  ودر سال 1400 با 133 ایستگاه 5253 نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه  تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیروها هم بازنشسته شده اند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته می شوند و حتما باید تعدادی نیرو جایگزین این افراد شوند تامشکلی  در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی در ادامه گفت: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران  طی نامه ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز 116 نیرو داده شده که جوابگوی نیاز سازمان نبود.

نادعلی تصریح کرد:  سازمان آتش نشانی در حال حاضر 116 نیروی جدید(شامل ۱۰۰ مرد و ۱۶ زن که جذب اتش نشان زن برای اولین بار رخ داد) تا یک ماه آینده جذب خواهد کرد که این تعداد پاسخگوی کمبود نیروی انسانی نیست.

وی از شهردار تهران خواست که در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی کنند تا این کمبود حداقل ۱۰۰۰ نیروی انسانی برای آتش نشانی برطرف شود.

کدخبر: 735051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟