زاکانی: بیش از ۶ کیلومتر از طرح مدیریت سیلاب امسال افتتاح می شود

علیرضا زاکانی، عصر یکشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی مدیریت سیلاب غرب تهران به خبرنگاران گفت: طبق طرح مدیریت سیلاب تهران ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده که ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی هنوز در دست احداث یا منتظر شرایطی است که تکمیل شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل سیلابی غرب تهران در مناطق ۲۱ و ۲۲ است، گفت: مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یک موضوع بخشی نیست و باید غرب رود کن تا رودخانه کرج، شهر قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع‌آوری سیلاب به صورت یکپارچه دیده شود.

شهردار تهران ادامه داد: بخش فوقانی این طرح که حدود ۷۰ کیلومتر و در سه بخش M۱، M۲ و M۳ طراحی شده و حدود ۶.۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر بخش فوقانی این طرح افتتاح خواهد شد و تا عید حدود ۶.۸ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، با سرعت بخشی در اجرای عملیات بخش باقی‌مانده طرح در دست احداث، شهر تهران، قدس و شهریار از خطر سیلاب مصون خواهد ماند.

زاکانی تاکید کرد: هدف در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب به منطقه ۲۱، ۲۲ و شهریار و شهر قدس را تهدید می‌کند و  در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است. 

به گفته وی، طبق برآورد سند توسعه ۵ ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر طی ۲۰ سال توسعه پیدا کند و با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد مقرر شد که این مدت ۲۰ سال نصف شود و با کار جهادی و با همکاری آقامیری، عضو شورای شهر تهران این طرح ظرف ۱۰ سال به نتیجه برسد و توسعه موجود آب‌های سطحی غرب تهران و ترمیم کانال‌ها و تونل‌های سایر نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

کدخبر: 732835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟