انتقاد عضو شورای شهر از سامانه های رسیدگی به شکایات شهرداری تهران / افراد صالحی را در سامانه ها به کار بگیرید

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در تذکری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: بعد از اطلاع رسانی شماره ای جهت اعلام فساد توسط بنده، تاکنون حدود 110 پیام توسط شهروندان فهیم شهر ارسال شده است. بعد از دسته بندی و بررسی اولیه آنها به تعدادی پیام برخوردم که غالبا با رویکرد انتقاد از شیوه های خدمت رسانی بخش های مختلف مدیریت شهری و یا موضوعات پیرامون خدمات شهری بود که بنا بر پیام های واصله بارها توسط شهروندان به سامانه های شهرداری تهران اطلاع رسانی شده است، اما متاسفانه در بعضی موارد همچنان موضوع شکایت و انتقاد پابرجاست و یا جواب دقیقی به شهروندان ارائه نشده است که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

وی افزود: لذا بدین وسیله به شهردار محترم تهران تذکر می دهم که رسالت این سامانه ها برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و میبایست درخواست های ایشان و انتقادات آنها در اسرع وقت بررسی شود و پاسخ های دقیق به آنها داده شود. کاهش تخلفات ، جلب رضایت شهروندان ، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانه هاست و الزم است با اصلاح ساختارها، به کارگیری افراد صالح، متخصص و دلسوز زمینه های تحول و نقش آفرینی این سامانه ها فراهم شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعه ای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمیشود. فراموش نکنیم مردم حق دارند بر مسئولین نظارت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند.

صادقی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر می خواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد ، فرصت ارتباط باید به طورمساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقادات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم. لذا لازم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانه های 031 و 0111 شامل مهمترین دغدغه ها و انتقادات شهروندان و شیوه های رسیدگی و پاسخگویی تهیه و در اسرع وقت به شورای اسالمی شهر)کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه شود.

کدخبر: 728968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟