3500 میلیارد تومان برای اورهال شدن ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد

ناوگان حمل و نقل عمومی تهران بسیار فرسوده است. بیش از 80 درصد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده محسوب می شوند. همچنین بیش از 60 درصد قطارهای مترو ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به اورهال شدن دارند. در سال های اخیر دولت هیچ بودجه ای برای رفع فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص نداده است. البته شهرداری تهران نیز در چند سال گذشته در رفع فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی قصور کرده است.

به گزارش رکنا، در سیصد و سیزدهمین جلسه علنی شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح بند ۱ تبصره۳ ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت و سید محمود میرلوحی در این خصوص گفت: دوستان مطلع هستند که در این دوره بدهی ها را پرداخت کردیم و جایی هم بدهی نداشتیم، تنها یک مورد است که آن هم تعهد دولت بوده که سال ها مطالبات شهرداری تهران معوق مانده و در این زمینه کم کاری شده است.

وی افزود: این مصوبه تخصیص اوراق قرضه برای حمل و نقل عمومی است که آن را مشخص تر و دقیق تر کردیم. طبق این مصوبه به شهردای تهران اجازه داده میشود با تایید وزارت کشور و رعایت قوانین نسبت به انتشار اوراق مالی تا سقف مبلغع 35 هزار ملیارد تومان با مطالعات توجیهی و مطابق ظوابط و مقررات اقدام نماید.

میرلوحی ادامه داد: در تبصره ها هم چگونگی و سهم بندی آن شامل: توسعه و احداث خطوط مترو نظیر خط 6 و خط 7 و توسعه و تکمیل خط 3، تامین منابع مالی طرح های تکمنیل سانمانه اتبوسرانی شهر تهران، خرید اتبوس برقی و مینی بوسرانی و خرید قطعات یدکی و اورهال اتوبوس شهری و مترو مشخص شده است.

وی تشریح کرد: اگر امروز این محدودیت های تحریم و فناوری نبود اولویت را به اتبوس ها و واگن های نو اختصاص میدادیم.

میرلوحی خاطرنشان کرد: همچنین 23 هزار میلیارد ریال جهت تکمیل و توسعه خطوط مترو 5 هزار میلیارد برای تعمیر واگن های مترو و هفت هزار میلیارد برای تعمیر اتبوسرانی است.

در پایان ماده واحده و تبصره ها بدون پیشنهاد به رای گذاشته شدند و با 18 رای موافق به تصویب رسید.

کدخبر: 707717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟