ابتلای 10 هزار راننده تاکسی به کرونا

رانندگان تاکسی چشم انتظار واکسن کرونا هستند. تا کنون انتقادات زیادی نسبت به سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور شده است. علیرغم تزریق واکسن کرونا به صنف های مختلف، رانندگان تاکسی در انتظار تزریق واکسن کرونا هستند. به گفته مرتضی ضامنی تا کنون 10 هزار نفر از رانندگان تاکسی واکسن کرونا تزریق کرده اند.

به گزارش رکنا، مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه از شروع شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی و همچنین در حوزه تاکسیرانی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، اما از آنجایی که به طور میانگین هر راننده تاکسی در روز ۸۰ مسافر را جا به جا می کند و بیشتر مسافران هم در پرداخت کرایه از وجه نقد استفاده می کنند ، این موضوع می تواند عامل موثری در افزایش شیوع کرونا در بین رانندگان تاکسی باشد.

وی اعلام کرد: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی چه توسط رانندگان تاکسی و چه مسافران، عامل مهمی که می تواند جلوی سرایت کرونا در بین رانندگان تاکسی را کاهش دهد، تزریق واکسن است.

ضامنی تاکید کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است.

وی افزود: بنابراین برای در اولویت قرار دادن رانندگان تاکسی از طریق وزارت کشور و همین طور اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پیگری هایی که از سال گذشته انجام شد در نهایت رییس جمهوری دستور مساعد برای اینکه این قشر و رانندگان حمل و نقل انبوه در اولویت سوم قرار بگیرند را دادند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور  گفت: امیدواریم که در مردادماه براساس اولویت سوم هرچه زودتر تزریق واکسن برای رانندگان تاکسی آغاز شود تا کمتر شاهد فوت این قشر زحمت کش باشیم.

ضامنی خاطر نشان کرد: هر راننده تاکسی که دارای پروانه فعالیت باشد مشمول دریافت واکسن کرونا خواهد بود و با احتساب راننده های کمکی حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند بود و همچنین ما این آمادگی را داریم که وزارت بهداشت را برای شناسایی رانندگان تاکسی کمک و همراهی کنیم.

در حال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می کنند./ایرنا

کدخبر: 705642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟