پاسخ حناچی در مورد طراحی جنجالی لوگو "تهران 1400"

شهردار تهران امروز در حاشیه مراسم افتتاح باغ ایرانی با خبرنگاران گفت و گو کرد.

به گزارش رکنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باغ ایرانی حکیم در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سیاست‌های آینده برای محلات کم برخوردار چگونه خواهد بود، گفت: یکی از مصادیق پروژه‌های توسعه محلی است.

او ادامه داد: سال ۱۳۹۸، دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کوچک مقیاس تخصیص داده شد و این رقم در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ هم در بودجه پیش بینی شده است. تعداد این پروژه‌ها بسیار است و مقیاس کوچک‌تری نسبت به دیگر پروژه‌ها دارند.

حناچی با بیان اینکه این پروژه‌ها متناسب با نیازهای مناطق تعریف می‌شوند، اضافه کرد: منطقه ۱۰ جزو مناطق پر تراکم مسکونی بشمار می‌رود و سرانه‌های خدماتی و فضای باز سبز کمی دارد. با تملک این باغ و باغ‌های دیگر، سرانه فعلی از ۲.۴ به ۲.۷ افزایش پیدا خواهد کرد؛ یعنی به ازای هر ساکن ۲.۷ متر مربع سرانه فضای سبز در منطقه وجود دارد. البته این عدد برای چنین مناطقی کم است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد. این اقدام نتیجه اتفاق خوبی است که در شورای پنجم صورت گرفت.

به گفته شهردار تهران؛ جرائم قطع درخت توسط شهروندان تنها برای توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گرفت و در همین راستا تعداد بسیاری باغ در سطح شهر تهران تملک و به بهره برداری رسید.

حناچی با بیان اینکه از ابتدا تا انتهای دوره پنجم مدیریت شهری ۲۱ باغ به بهره برداری می‌رسد، گفت: مساحت این باغ‌ها از دو هکتار تا اعداد بالاتر است. باغ راه ها جزو این پروژه‌ها نیستند.

توضیح حناچی درباره مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری افتخاری

او درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری شهید مسعود افتخاری، توضیح داد: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد. زمانی که یک بزرگراه آماده بهره برداری است و ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند، شهرداری باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر پروژه را بهره برداری برساند.

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری به بخش‌هایی که تعهد دارد، پایبند خواهد بود. اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد. کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده چرا که هیچ چیزی مانع خدمت مردم و بهره برداری مناسب از فضاهای طراحی شده را نمی شود.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ممکن است تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری تعداد از پروژه‌ها نیمه تمام بماند، توضیح داد: بسیاری از پروژه‌ها به دوره بعدی واگذار خواهد شد. همانطور که مدیریت شهری پنجم تعدادی از پروژه های ناتمام دوره چهارم را به اتمام رساند.

حذف انتخابات شورایاری‌ها، اختلاف نظر حقوقی است

شهردار تهران درباره رأی دیوان برای شورایاری‌ها و حذف آن‌ها، گفت: این یک اختلاف نظر حقوقی است. در قانون اساسی اجازه داده شده که شوراها، انجمن‌هایی را در مقیاس محلی تشکیل دهند. هربار که به انتخابات شورایاری‌ها نزدیک می‌شویم این بحث مطرح می‌شود.

حناچی گفت: درحال حاضر نظر دیوان این است و همکاران شورای ششم این موضوع را تعقیب خواهند کرد. البته مدیریت فعلی هم موضوع را در معاونت حقوقی ریاست جمهوری قبل از آخرین انتخابات شورایاری‌ها مطرح کرد و با جمع بندی آن‌ها انتخابات را برگزار کرد. باید قانون محکمی دراین‌باره داشته باشیم یا به یک اجماع نظر با مجلس و دستگاه قضایی برسیم.

او درباره شایعاتی مبنی بر تخلفات صورت گرفته در مدیریت شهری پنجم، توضیح داد: تصور نمی‌کنم که دستگاهی که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد هزینه می‌کند، تخلفی انجام دهد. البته بازرسی شهرداری موضوع را بررسی می‌کند اما اینگونه که دوستان نوشته‌اند، نیست.

حناچی گفت: این عداد و ارقام از سایت شفافیت برداشته شده و این اطلاعاتی است که خودمان بر سایت بارگذاری کرده‌ایم. فردی که می‌خواهد کار غیرقانونی انجام دهد، اطلاعات کار خود را روی سایت قرار نمی‌دهد. ترک تشریفات بخشی از تشریفات است و در قانون لحاظ شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ممکن است همه خدماتی که انجام می شود در عنوان ترک تشریفات ذکر نشود. برای رسیدن به لوگو تهران ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ گروه طراحی با هم رقابت کردند و شهرداری تلاش کرد تا بهترین استعداد و خلاقیت را کشف کند. تخلفی صورت نگرفته و بازرسی هم همین گزارش را به بنده ارائه داده است.

حناچی درباره شایعاتی مبنی بر استخدام‌های گسترده در پایان دوره، بیان کرد: در ابتدای دوره نزدیک به ۶۷ هزار  ۷۰۰ پرسنل داشتیم که الان این عدد به ۵۷ و هزار و ۳۰۰ پرسنل رسیده است. در این میان تعدادی از پرسنل بازنشسته یا به صورت داوطلب از مجموعه منفک شدند؛ مدیریت شهری پنجم تعدیل گسترده نداشت.

او گفت: شورا به ما اجازه داده بود که ۶ درصد از تعداد پرسنل را کم کنیم و نصف آن را جذب کنیم. چیزی که ما جذب کردیم ۱۵ درصد بوده نه ۵۰ درصد. اینکه یک نفر از دفتر شهردار به جای دیگری برای خدمت برود، تخلف نیست. در تمام این دوره حدود ۶۰۰ نفر به خدمت شهرداری بکار گرفته شده‌اند و در مقابل ۱۳ هزار نفر عددی نیست.

کدخبر: 704921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟