امینی: به اعضای دوره ششم شورای شهر تهران مشاوره رایگان می دهیم

حدود یک ماه آینده دوره پنجم شورای شهر تهران به پایان می رسد. منتخبان دوره ششم شورای شهر تهران همگی از فهرست نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی هستند. در این میان، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورای شهر تهران گفته است که به اعضای دوره ششم شورای شهر تهران مشاوره رایگان می دهیم.

به گزارش رکنا، سید ابراهیم امینی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس شورای شهر طی نامه‌ای اعلام آمادگی نموده تا جلسات مشترکی جهت در اختیار گذاشتن تجارت دوره فعلی به منتخبان جدید برگزار گردد اظهار داشت: همچنین اعضای فعلی اعلام آمادگی می‌کنند برای صرفه و صلاح شهر به‌صورت مجانی به منتخبین شورای ششم مشاوره بدهیم تا شهر ما بهتر اداره شود.

امینی که ریاست سیصد و دهمین جلسه علنی این شورا که صبح روز سه‌شنبه بیست و دوم تیرماه در محل شورا برگزار شد را بر عهده داشت در ابتدای نطق پیش از دستور خود با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها در خصوص شورا و مدیریت شهری تهران گفت: انتخابات شورای شهر و روستا برای یک دوره چهارساله برگزار می‌شود که اعضای فعلی نیز چهارسال پیش در یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری و آرای میلیونی از طرف شهروندان به‌عنوان عضو شورای شهر تهران انتخاب شدند. اگرچه ما در شهریورماه سال ۱۳۹۶ دوره خود را آغاز کردیم، اما مقرر شده که در ۱۳ مردادماه، یعنی چند هفته پیش از پایان دوره چهار ساله این دوره را به پایان برسانیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان ساخت: مسئولیتی که شهروندان بر دوش ما گذاشته‌اند، برای دوره‌ای ۴ ساله است و مسئولیت ما نیز توام با برخی اختیارات و تکالیف است که تا لحظه اتمام دوره باید تداوم داشته باشد و مسئولیت منتخبان جدید برای اداره شهر تهران نیز از روز ۱۴مردادماه آغاز می‌شود. متاسفانه از جمله مشکلات کشورهای جهان سوم این است که امور شهر به‌مدت قابل توجهی به دلیل فعالیت‌های انتخاباتی متوقف می‌شود، پس از برگزاری انتخابات نیز پیش از اینکه منتخبین بر سرکار بیایند تصور می‌کنند اختیارات مسئولین فعلی پایان پذیرفته، استقرار و آغاز فعالیت منتخبان نیز مدتی طول می‌کشد و برای مدت قابل توجهی، اداره شهر و کشور معطل می‌ماند. احساس می‌شود که در حال حاضر نیز چنین طرز تلقی وجود دارد، در حالی که مسئولیت توام با اختیارات و تکالیف است و این دو باید تا لحظه آخر تداوم داشته باشند.

وی تاکید کرد: آنچه بابد مبنای قضات قرار گیرد، عملکرد دوره چهارساله در حوزه‌های مختلف است و اینکه ما چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی را تحویل می‌دهیم. به‌عنوان مثال در بحث منابع انسانی ما در آغاز کار با ۶۹ هزار پرسنل در بدنه شهرداری مواجه بودیم که در عرض چهارسال بدون اخراج حتی ۱ نفر این تعداد را به ۵۹ هزار نفر رساندیم. انجام چنین کاری و چابک سازی بدنه فربه شهرداری تهران بدون ایجاد اخلال در امور، امری بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

 امینی افزود: اینکه تبدیل وضعیت قرارداری فردی به‌گونه‌ای رسانه‌ای شده که گویی کسی مرتکب جرمی شده است، درحالی که شورا و مدیریت شهری  تا لحظه آخر  دارای مسئولیت و اختیارات کامل هستند، کما اینکه با تلاش‌هایی که در حوزه تامین منابع انسانی شده، مجوزهای لازم برای تبدیل وضعیت ۲۱۰۰ نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است و این به نفع پرسنل شهرداری است که با ثبات و آرامش در وضعیت کاری خود مواجه شوند. اما اینکه با سیاسی‌کاری بخواهیم مدیران فعلی از اختیارات قانونی خود استفاده نکنند تا مدیران جدید بتوانند از این اختیارات استفاده کنند، فاقد توجیه منطقی، قانونی و عقلی است و به صرفه و صلاح پرسنل خدوم شهرداری تهران نیز نیست.

نایب رئیس شورا ادامه داد: در حوزه اداره شهر ما توانستیم ۴۲ درصد از هزینه‌های شهر را کاهش دهیم وبا انضباط مالی به‌کار گرفته شده با ۴۲ درصد صرفه‌جویی شهر را اداره کرده‌ایم که این نیز امری بی‌سابقه است. این رویه مدیریت در حوزه‌های دیگری نظیر حمل و نقل، محیط و زیست، فرهنگی و پسماند نیز موجود است. همچنین راه‌انداری سامانه شفافیت در این دوره امری بی‌سابقه است و اینکه برخی افراد، موارد و اسناد موردی را بدون توجه به جزئیات بررسی منتشر و فضاسازی ایجاد کنند، خلاف انصاف است. قابل قبول نیست شورا و مدیریت شهری که توانسته در اداره امور شهر ۴۲ درصد صرفه جویی نمایند را متهم به ریخت و پاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش تطبیقی بی‌بی‌سی از مقایسه وضعیت بهشت زهرای تهران با آرامستان‌های ایالات متحده و دیگر کشورها اشاره نمود که در طبق این گزارش در  این رسانه اذعان نموده است در دوران کرونا بهشت زهرای تهران توانسه با رعایت مسایل بهداشتی و شرعی وظایف خود را به درستی ایفا نماید.

امینی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بهشت زهرا افزود: علی‌رغم اینکه پرسنل بهشت زهرا با اجساد بیماران کرونایی سروکار دارند و حتی مراجعین نیز عموما از نزدیکان متوفیان هستند، حتی یک نفر از پرسنل سازمان بهشت زهرا بر اثر کرونا فوت نکرده‌اند. اینها افتخاری است که در کارنامه شورا و مدیریت شهری پنجم وجود دارد و ما استدعا می‌کنیم که حداقل دوستان منتخب شورای ششم که دارای تجربه در شورای شهر هست دیگر منتخبان را توجیه و به ایشان گوشزد نماینده که مسئولیت ایشان از ۱۴ مرداد آغاز خواهد شد و انتخاب آنها به این معنا که شورای پنجم دیگر حق مصوبه گذاری و انجام وظایف خود را نداشته باشد و وظیفه مدیریت شهری منحصر به دفن اموات و دفع پسماند گردد و دیگر وظایف و اختیارات خود را رها سازد، طیرا چنین نظری هیچگونه توجیه قانی، عقلانی و منطقی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: رئیس شورای شهر طی نامه‌ای خطاب به منتخبان جدید اعلام آمادگی نموده تا جلسات مشترکی جهت در اختیار گذاشتن تجارت دوره فعلی به منتخبان جدید برگزار گردد. همچنین اعضای فعلی اعلام آمادگی می‌کنند برای صرفه و صلاح شهر به‌صورت مجانی به منتخبین شورای ششم مشاوره بدهند تا شهر ما بهتر اداره شود، اما از دوستان منتخب نیز می‌خواهیم شتابی برای آغاز کار نداشته باشند و منتظر آغاز دوره خود بمانند و برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

کدخبر: 704685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟