به نقدها احترام می گذاریم، سردیس ها اصلاح می شوند

به گزارش رکنا ، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پی انتقادات مطرح شده به آثار نصب شده در خانه هنرمندان با بیان اینکه به نقدها احترام می گذاریم، تاکید کرد: برخی از آثار ساخته شده در سمپوزیوم مفاخر با نقد تعدادی از کارشناسان و دوستداران فرهنگ و هنر مواجه شد به همین دلیل پس از بررسی های کارشناسانه تر قرار شد تعدادی از سردیس ها اصلاح شوند.

دکتر برزین ضرغامی مدیرعامل این سازمان گفت: در ابتدا باید بگویم آثاری که در دومین سمپوزیوم مجسمه سازی ویژه مفاخر ساخته شده است حاصل تلاش هنرمندانی است که براساس سابقه و فعالیت و توسط شورای هنری انتخاب شده بودند ضمن اینکه براین باورم باید به هنرمند برای مطالعه شخصیت مفاخر معاصر فرصت داده شود تا شاهد خلق آثار بهتری باشیم به خصوص اگر این هنرمندان از قشر جوان کشور باشند و فراز و نشیبهای زیادی پیش رویشان قرار داشته باشند.

بررسی دقیق مجسمه ها توسط متخصصین حوزه مجسمه سازی

وی با اشاره به اظهار نظر کارشناسان و دوستداران فرهنگ و هنر ، ادامه داد: قرار شد متخصصین حوزه مجسمه سازی تمامی آثار را با دید دقیق تری بررسی کنند و در مورد آنها نظر بدهند بر همین اساس برآیند نظر صاحب نظران براین شد که این مجسمه هایی را که مورد نقد واقع شده اند را اصلاح کنیم.

در ادامه ضرغامی در مورد دو سمپوزیومی که تاکنون برگزار شده است، افزود: دوره اول ویژه شاعران معاصر بود. این کار در محل انجمن شاعران برگزار شد و هنگامی که آثار از جنس برنز ساخته شدند، در همان محل نصب شدند. 15 هنرمند انتخاب شدند و 15 سردیس هم توسط آنها ساخته شد. دومین دوره هم قرار شد به هنرمندان معاصر ایران اختصاص پیدا کند که این 22 اثر هم محصول کار آنها است.

این سمپوزیوم در محوطه عمارت عین الدوله یا همان نگارخانه برگ، در تابستان 98 برگزار شد و شخصیت های مختلفی از رشته های مختلف، پرتره هایشان ساخته شد. روند اجرایی کار بدین شکل بوده که در وهله نخست فراخوانی داده شد. هنرمندان ثبت نام کردند و در نهایت شورای هنری سازمان زیباسازی براساس سوابق حرفه ای شرکت کنندگان دست به انتخاب زد و این هنرمندان هم بر این اساس انتخاب شدند.

دلایل برگزاری سمپوزیوم

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین درباره دلایل برگزاری چنین سمپوزیومی توضیح داد و گفت: تجلیل و گرامیداشت مفاخر فرهنگی کشوریکی از مهم ترین دلایل برگزاری این سمپوزیوم ها از روز نخست تا کنون بوده است. علاوه بر آن، توسعه مجسمه سازی فیگوراتیو کشور و استفاده در پروژه های شهری نیز از برنامه ها و سیاستگزاری های سازمان در برگزاری اینگونه سمپوزیوم ها محسوب میشود.

ضرغامی با بیان اینکه به دنبال بروز و شکوفایی استعدادهای جوان در امر مجسمه سازی نیز بوده ایم، ادامه داد: البته در کنار این مسئله معتقدیم که برگزاری این سمپوزیوم ها باعث تحرک، نشاط و شادابی در میان هنرمندان به خصوص ایجاد انگیزه در مجسمه سازان جوان خواهد شد.

ضرغامی در پایان با تاکید بر اینکه دل نگرانی های دوستداران هنر و فرهنگ برای ما که گوشه ای از کار را عهده دار هستیم بسیار حائز اهمیت بوده، بیان کرد: به تمامی نقدهای منصفانه ای که در این باره شده است احترام می گذاریم و تلاش می کنیم هر چه زودتر به نحو شایسته و بایسته اشکالات را مرتفع کنیم و آثار منقح شده را در معرض دید عموم شهروندان گرامی قرار دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟