به گزارش رکنا، زاهدان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت لحظه ای وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به شدت کاهش داد.

محسن حیدری  اظهار داشت: صبح امروز بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد به طوری که تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۲۴۷ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۸ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط در زهک بدتر از زابل است، گفت: وزش باد شدید در زهک تبدیل به طوفان گردوخاک شد و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: وزش طوفان در شمال استان موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی این منطقه نظیر «زهک-زابل»، «زهک-هیرمند»، «هیرمند-زابل» و بخش هایی از محور «زاهدان-زابل» شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه و گاهی طوفان گردوخاک تا اواخر هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

حیدری با اشاره به اینکه انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد، افزود: اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی و شرقی سیستان و بلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟