ارسال لایحه دهیاری‌ها به دولت پس از ۱۰ سال

سعیدرضا جندقیان اظهارکرد: لایحه دهیاری‌ها حدود سه هفته پیش و پس از گذشت ۱۰ سال از مناقشاتی که با برخی دستگاه‌ها وجود داشت سرانجام با دستور وزیر کشور به دولت فرستاده شد و امیدواریم با کمترین تغییرات ابلاغ شود.

وی همچنین از افزایش حدود ۷۰ درصدی بودجه دهیاری‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، حدود ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۷ به دو هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما خوشبختانه در سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و تقریباً دوبرابر شده است این در حالیست که بودجه شهرداری‌ها چیزی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است اما بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، تنها ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود.

جندقیان افزود: تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین نامه شرایط استخدامی، درجه‌بندی و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در دستور کار قرار دارد. در همین راستا مشکل آئین‌نامه استخدامی و اجرایی دهیاری‌ها حل و دستورالعمل حقوق و مزایا دهیاری‌ها نیز اصلاح می‌شود.

وی در ادامه گقت: در ابتدای دولت تدبیر و امید سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بود که این میزان در سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته و می توان‌ گفت بالغ بر ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سرانه هر فرد در شهرهای کشور نیز در ابتدای دولت تدبیر و امید مبلغی حدود ۷ میلیون ریال بود که این میزان در سال ۹۷ به عددی حدود ده میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

معاون سازمان شهرداری‌ها افزود: متأسفانه امروز به دلیل چاقی بدنه مجموعه شهرداری‌ها، شاهد سنگینی و رخوت در امور شهرداری‌های کشور هستیم. اتفاقی که برای شهرداری‌ها افتاد، اجازه نخواهم داد برای دهیاری‌ها رخ دهد.

جندقیان در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو در شهرداری‌ها مشغول به کار هستند. طبق آمار پژوهش‌های وزارت کشور، نیاز شهرداری‌ها امروز به چیزی حدود ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار نیروی کار است. حدود ۳۵۰ هزار نفر نیروی کار مازاد و اضافه بر سازمان در بدنه شهرداری‌های کشور مشغول به کار هستند، این در حالی است که حدود ۲۲ هزار پست خالی در کشور نیز وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟